American Audio Genie Pro USB geluidskaart

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnDoe3

Gedeactiveerd account
Lid sinds
14 november 2013
Berichten
3
Beste medeforumers,

Aangezien ik niet heel bekend ben in de audioindustrie heb ik besloten mijn vraag toch maar op dit forum te posten. Mijn probleem luidt als volgt:

Ik heb een best dikke stereo installatie met aux-ingang. Al een tijdje koppel ik mijn oude laptop er aan via een (goedkope) aux kabel. Het betreft een 7(?) jaar oude Dell D830. Deze laptop begint nu echt langzaam te raken en als ik Media Player aanzet kraakt het geluid als ik verder multitask. Een bijkomend probleem is dat het signaal dat de laptop uitgeeft zeer zwak is, waardoor ik ook aan een voorversterkertje zat te denken. Hierdoor ben ik tot de beslissing gekomen om een externe geluidskaart te kopen. Ik heb het volgende alternatief als een zeer goede oplossing gezien:

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidsk...usb-geluidskaart/product-details.html#reviews

Dit betreft een externe geluidskaart en preamp in een.
1) Nu was mijn vraag aan jullie, is dit een goede keuze? Ik heb ook verder zitten kijken, maar duurdere modellen komen met (meerdere) microfoon ingangen waar ik helemaal geen behoefte aan heb.

2) Als tweede zoek ik een kabel om dit kastje aan mijn installatie te koppelen. Is er volgens jullie een verschil tussen een goedkope en een dure RCA kabel? Ik doel dan bijvoorbeeld op dit:

http://www.bax-shop.nl/tulp-/-rca-k...recht-2p-1-meter/product-details.html#reviews
vs
http://www.bax-shop.nl/tulp-/-rca-k...ht-2p-90-centimeter-rca-/product-details.html

Alvast heel erg bedankt iedereen en een fijn weekend toegewenst!

Robert
 
Beter drop je deze vraag op een computer forum........dit is een synth forum.
 
Een synth forum dat ook over geluidskaarten en audio gaat neem ik aan? Reageer de volgende keer alsjeblieft niet als je niks te melden hebt..
 
Wat ben je van plan om er mee te doen? Ik zou in ieder geval niet gaan voor deze geluidskaart van een kwaliteit die nogal te betwijfelen valt. Ik vraag me ook af of je hier iets mee opschiet, daarbij is goedkoop in veel gevallen duurkoop.
Misschien moet je gaan sparen voor een andere laptop. Want het lijkt er op dat die op instorten staat ? ik zou eerder investeren in een wat betere kaart een die op zijn minst 24 bit is en je niet veel zorgen te maken over de kabels.
 
Het enige wat ik er mee wil doen is een betere geluidskwaliteit van mijn muziek op mijn muziekinstallatie + het signaalvolume een beetje opkrikken.

En wat is het verschil tussen een 16 bit/24 bit kaart? Is dit verschil hoorbaar?
 
Gast, ik probeer je gewoon te helpen......

Ik heb zelf een motu 828 mkIII, maar dat lijkt mij gewoon overkill als je geen muziek wilt maken maar gewoon muziek wilt luisteren.

Dus nogmaals beter stel je deze vraag op een forum waar je wat hebt aan de antwoorden die je krijgt:)
 
Het verschil is niet echt hoorbaar zeker niet als je je laptop alleen gebruikt als veredelde jukebox. Het zal trouwens niets veranderen aan de snelheid of het haperen van je laptop. Alleen zou ik dan eerder kijken naar een tweedehands usb kaart voor dezelfde prijs van een wat beter merk die hebben doorgaans betere drivers en daar kan je je minder een buil aanvallen dan aan iets wat echt gewoon te goedkoop is. Ik ken het merk niet echt dus ik durf mijn handen er niet voor in het vuur te steken.

Ik denk trouwens dat je beter op je plek zit bij gewone computerspullen, de geluidskaarten van creative labs zijn uitstekend geschikt voor jouw doel en goedkoper dan geluidskaarten die toch wat meer
toegespitst zijn op het produceren en opnemen van muziek.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top