Apple note book Pro

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

analogicbear

LSD Flesh of the devil
Lid sinds
21 april 2003
Berichten
774
Locatie
Barneveld
Beste Forumleden,

Mischien een stommevraag!! ik gebruik op dit moment een windows computer Icore 5, maar wil overstappen op een mac book pro. volgens de onderstaande specificaties is het mogelijk om hier Ableton live 9 op te draaien en Protools.

Mac: sytseem specificaties

Display: 13.3-inch (diagonal) LED-backlit glossy widescreen display
with support for millions of colors

Supported resolutions: 1280 by 800 (native), 1152 by 720, 1024 by 640, and 800 by 500 pixels at 16:10 aspect ratio; 1024 by 768, 800 by 600, and 640 by 480 pixels at 4:3 aspect ratio; 1024 by 768, 800 by 600, and 640 by 480 pixels at 4:3 aspect ratio stretched; 720 by 480 pixels at 3:2 aspect ratio; 720 by 480 pixels at 3:2 aspect ratio stretched

2.5GHz dual-core
Intel Core i5 processor (Turbo Boost up to 3.1GHz) with 3MB L3 cache

500GB 5400-rpm hard drive

Alvast bedankt!
 
Beste Boelie,

Bedankt!
 
Een 5400rpm schijf is wel wat magertjes, ik zou kijken of je een model met 7200rpm schijf kan verkrijgen. Daar krijg je vast geen spijt van.

Of liever nog, een SSD :). Maar die zijn wel behoorlijk aan de prijs, zeker als je een 500GB wilt.
 
Als we dan toch bezig zijn om tips te geven voor het tunen van een oude gen macbook pro:
- Upgrade je geheugen, 8 of 12gb is super
- Als je nooit je CD drive gebruikt: Koop een mounting kit zodat je de 500gb hard disk die er al inzit kan plaatsen in je CD bay, koop een 64gb/128GB SSD voor je install files. Een SSD zorgt voor een behoorlijk groot snelheids winst bij het opstarten.

De 7200rpm tip van silverbullet is er niet eentje om in de wind te slaan. Dat zorgt voor behoorlijk wat snelheidswinst bij het overpompen van data. maar ook meer herrie..
 
Zoiezo een SSD erin zetten, de snelheidswinst tegenover een draaiende harde schijf is zeer groot.
 
Ik zou persoonlijk wel echt voor een quad core gaan voor muziek, met ssd. Dan heb je er veel langer plezier van, en voorkom je dat je over 2 jaar met een toch net iets te trage bak zit.

Doordat die nieuwe haswell mbp's er nu zijn, worden de oude (waar niets mis mee is) modellen goedkoper aangeboden dan voorheen. Heb je wel 15'', maar dat verschil is wel te overbruggen lijkt me.
 
Oja, tip van flip,

op de mac store kun je ook gewoon een mac kopen als student.
wordt niet gecontroleerd, en scheelt je een paar honderd piekkies!!

(heb het zelf onlangs ook gedaan, en je hoeft 0,0 in te vullen wat betreft controle...)
 
Bedankt voor de tips!!
 
in de mac pro met cd kun je twee harddisks plaatsten. 1x ssd en 1 x sata voor opslag bijvoorbeeld.

durf echter niet te zeggen of dat met de aller nieuwste kan. mijne is ongeveer 4 maanden oud daar kan het wel mee.
 
durf echter niet te zeggen of dat met de aller nieuwste kan. mijne is ongeveer 4 maanden oud daar kan het wel mee.

Nee, die nieuwe hebben geen cd meer, dus ook geen bay daarvoor.
 
Apple notebook

Apple notebook

Beste Forumleden,

Hoe krijg ik software vanaf een cd vanuit de cd-rom speler geïnstalleerd op de macbook, ik krijg nu de melding dat ik wat moet installeren via de appstore.
 
Dus je kan diep in de buidel tasten en al origineel gekochte software opnieuw kopen via de appstore??
 
Uuuuuuuuuuuuh, antwoord gevonden? Mooi, dan gaan we weer over synths lullen :D
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top