Nektar Panorama Cubase 7 integration (!)

Fles

THEMATIC
Lid sinds
18 januari 2004
Berichten
3.426
Locatie
Hoogeloon
In mijn zoektocht naar een nieuwe 61 keys controller kwam ik deze tegen. Kende ik vaag al wel, je had eerst alleen de P4 en dat was een soort van dedicated Reason controller. Nu zijn er ook de P1 (geen klavier) en P6 (61 toetsen) bijgekomen en wat nog mooier is; er is nu ondersteuning voor Cubase 7 en die gaat erg diep en ziet er zo goed uit dat ik behoorlijk onder de indruk ben geraakt. :D check de YT links en je ziet dat dit geen kattepis is en dat ze er echt werk van hebben gemaakt, ik ken geen controller die je even installeert en dan pats boem vanuit de je controller op een track een VST in een insert kan laden om maar wat te noemen...

Check deze videos :{




Ook is er al een lange lijst met 3d party VST en VSTi direct ondersteund en die lijst groeit snel. Zowieso lijkt de support bij Nektar dik in orde.

Ben zeer benieuwd hoe prettig (of niet) deze controller in de praktijk werkt met Cubase en ga dus deze P6 KOPEN! (moet toch een 61 key controller hebben en dit is dan echt een no-brainer voor mij..)


Wat denken julie? Heeft iemand deze al met Cubase 7 draaien, toevallig?

http://www.nektartech.com/
 
Die P1 is een mooi ding.. ik wil graag zien hoe makkelijk hij met Ableton werkt voor opnemen/recorden, clip launchen etc. Ik heb geen zin om zelf alles in te gaan stellen en moeilijk te doen. Als er een goede template is dan zou ik hem kopen...

Ik kon deze controllers niet.. op Youtube kwam ik een recensie tegen van de P4. Er zijn wat nadelen zag ik zoals onduidelijke labeling door licht inval etc.

 
Die P1 is een mooi ding.. ik wil graag zien hoe makkelijk hij met Ableton werkt voor opnemen/recorden, clip launchen etc. Ik heb geen zin om zelf alles in te gaan stellen en moeilijk te doen. Als er een goede template is dan zou ik hem kopen...


Als je hem niet gebruikt met Cubase of Reason is het gewoon een generic midi controller, alles zelf instellen dus, al zijn ook hiervoor al vele template's voor, maar dat is toch anders.. De 3d party vst en vsti templates waar ik het over had werken ook echt alleen maar binnen die Cubase integratie dus dit is echt wel wat anders dan het standaard simpele midi CC template werk. En ook weer anders dan bvb Automap van Novation want plugins worden ook niet gewrapped zoals bij Automap het geval is, gelukkig... Voor zover ik kan overzien is dit gewoon uniek wbt. implementatie en dus ook uniek in user experience, hoop ik..
Ik heb net de thread op KVR ff doorgelezen en tot nu toe is de support echt goed lijkt het. Ik denk dat er meer DAW's met ondersteuning gaan volgen.
 
een oud topic weer leven in blazen, goddelijk!

n.a.v. een topic, die ik zelf had aangezwaaid, heb ik een mackie control universal gekocht. dat terzijde, in dezelfde thread, was Fles degene die mij op het bestaan van de nektar panorama reeks wees.

ik ben zeer tevreden, overigens, met de MCU, maar ik kan nooit genoeg knoppen hebben, ik zag een 2e hands nektar panorama p1 opduiken en heb deze gelijk aangeschaft, om te zien, hoeveel beter deze is als mijn novations (zie lijst van gear in handtekening). voor transport, en mixer heb de MCU, ik heb 'm vooral gekocht voor VST en VSTi plugins.

waarbij me bij het downloaden van de drivers en de cubase specifieke software opviel, dat deze gedateerd zijn, letterlik, ze stammen uit 2015.

de volledige cubase integratie loopt dan wat achter, zeker wanneer je een cubase 9.5 pro versie hebt.

het valt me op dat er geen editor bij zit, en dat het programmeren voor third party plugins, zeer beperkt is, in de zin, maar 4 pagina's.... naamgeving is niet mogelijk, van de pages, zo ver ik weet... uitbreiding van de pages ook niet...

ik zag wel een reaktie in een forum, welke weet ik niet meer, dat ze werken aan een editor. wellicht zijn ook bezig met een update voor cubase, want veel maps die meegeleverd worden zijn verouderd.

iedereen heeft natuurlijk zijn eigen voorkeuren, of werkwijzen, ik vond dat de volledige map voor FM8 erg fijn zou kunnen.. die is ook fijn, maar je kunt operators bedienen, met alle parameters aangaande de operators..

(en FM8 wordt natuurlijk niet herkend als zijnde FM8, wanneer ik de automap versie pak... waar ik wél een vrij volledige programmeermogelijkheid heb... maar die heeft een paar kleine nadelen...)

ik zie wel dat een krachtige controller kan zijn, in potentie, en hij zal waarschijnlijk wel te integrereren zijn in de opzet die ik nu heb.

ik zag b.v. dat voor reason 10 de VSTi maps up to date zijn, dat zijn voor cubase niet, dan heb het over de VSTi third party plugins.

ik heb 'm sinds gistermiddag, en moet 'm zeker nog geheel begrijpen (al is dat natuurlijk niet zo moeilijk).

dus een goed ding, met achterstallig onderhoud...

p.s. gezien de goede support van nektar, en dat ze nu reason 10 ondersteunen, incluis vele third party VST/VSTi plugins, is er waarschijnlijk wel een update verwachten voor cubase.
 
Laatst gewijzigd:
kleine update; de support van nektar is overigens subliem.
over nektar panorama p1;
er komt een update uit voor cubase 9/9.5, dat is wel noodzakelik... en er staat een editor in de planning. een datum kon niet worden gegeven.

ik heb de nektar al in de workflow van cubase kunnen opnemen, en is -al is veel verouderd- een aanwinst.

van SF-forumlid heb ik reason 10 overgenomen, vanwege de integratie, en de levendige community, voor remote maps. dan is reason veel beter te taktiel te besturen, dan.. het kan ook met andere controllers, maar de nektar maakt het wel heel fijn.

speciaal software gekocht voor een controller, eens kijken of ik nu reason (10) wel in mijn workflow kan opnemen.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top