Raspberry Pi Synthesizer

de synth zelf niet, maar de Raspberry pi is een volledige pc (ARM CPU) voor nog geen 30 euro...
een beetje een iPad zonder gouden tanden ;)
 
What’s a Raspberry Pi?

The Raspberry Pi is a credit-card sized computer that plugs into your TV and a keyboard. It’s a capable little PC which can be used for many of the things that your desktop PC does, like spreadsheets, word-processing and games. It also plays high-definition video. We want to see it being used by kids all over the world to learn programming.

als nu nog iemand de specificaties van de geluidschip kan vinden hebben we zowaar een zinvol topic :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
De specs van de geluidschip zijn niet zo bijzonder. De analoge uitgang klinkt niet echt fijn, dus die gebruik je niet voor muziek produceren. De digitale uitgang werkt alleen over HDMI wat leuk is voor aan je TV, maar in de studio lastig. Beste optie is er een USB interface aan hangen, maar dan verdubbel je de prijs van je systeem ;).

Het is verder een gewone Linux computer, dus praktisch al het Linux-based audio spul zal er wel op draaien. Zie bv. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Linux_audio_software#Synthesizers
 
Duidelijke en vet uitziende interface, klinkt lekker, en je krijgt nog cash terug van een briefje van 50 voor een goeie fles vodka d'rbij ! :mega:
 
Mogelijk komt er binnenkort een port van Loomer's Aspect synthesizer naar de Rasberry Pi, volgens dit draadje op KVRaudio. Aspect is nu alleen als vst-plugin te verkrijgen en klinkt behoorlijk goed.

Het schijnt dat de processorkracht van de ARM-chip op de Pi ruim voldoende is. Leuke ontwikkeling om zelf relatief voordelig 'hardware' synths te bouwen. :)
 
Ik heb pas zo een ding gekocht. Die chip is butje voor geluid... 12 bit geloof ik, 22 kHZ. Maaaar, DAC van audioguy kan er wel op. Ik zal straks effe de link zoeken.

Puredata is supergaaf hiervoor. Als de rest binnen is zal ik wel eens effe een synth maken.
 
Niet alleen dat... geniaal ding.
 
cool. vcovca. waar haal je die dac precies vandaan,? geloof dat naast pd csound ook beschikbaar is.
 
Back
Top