Raspberry Pi Synthesizer

...
Voor het programmeren met midi is Pure Data natuurlijk een aanrader aangezien het bedoeld is voor midi en audio.
Wel, ik ben ondertussen tot de vaststelling gekomen dat PureData geen sysex (bulkdumps) kan verwerken, huh ... weg ermee dan maar.

Maar ... met een Raspbian-basis setup en enkele simpele commando's kan ik nu complete sysexdumps (files) zenden en/of ontvangen. Geen andere software nodig.
Mijn Emagic MT4 midi-interface krijgt ook weerom een 'leven'.
Mooi, en dat enkel met een computertje van nog geen 40 Euro.
 
Wel, ik ben ondertussen tot de vaststelling gekomen dat PureData geen sysex (bulkdumps) kan verwerken, huh ... weg ermee dan maar.

Maar ... met een Raspbian-basis setup en enkele simpele commando's kan ik nu complete sysexdumps (files) zenden en/of ontvangen. Geen andere software nodig.
Mijn Emagic MT4 midi-interface krijgt ook weerom een 'leven'.
Mooi, en dat enkel met een computertje van nog geen 40 Euro.


Weet je zeker dat PureData het probleem is en dat je niet te snel data verstuurd wat ontvangende apparaat niet aankan?
 
OK.. probeer mee te denken. :)

Wat is het verschil tussen meerdere sysex berichten achter elkaar en een dump?

Was iig bij mij ooit het probleem met PureData en sysex. Datasnelheid (sysex berichten/s) te hoog.
 
OK.. probeer mee te denken. :)

Wat is het verschil tussen meerdere sysex berichten achter elkaar en een dump?

Was iig bij mij ooit het probleem met PureData en sysex. Datasnelheid (sysex berichten/s) te hoog.
:? "OK.. probeer mee te denken." Is dat een vraag ?

Een sysexstring wordt algemeen aanvaard als één enkel voice-parameter in sysex-format te zijn. Een bulk (ook dump genoemd) als het om een complete geheugen-setup in sysex-format gaat (bvb. 1, 64 of 128 voices, effects, etc.)

PD heeft n.m.i. geen (standaard) funktie om grote geheugenblokken te zenden of ontvangen, er is wel wat ter beschikking voor (korte) sysexstrings.
Maar zoals reeds gezegd, kan ik de sysexbulks zenden of ontvangen zonder PD gebruik op de Raspberry PI. Niks probleem met snelheid.
 
Back
Top