yamaha psr 2700

pmadelis

Nieuwkomer
Lid sinds
1 december 2008
Berichten
4
hallo,

ik heb dit oude beestje nog op zolder gevonden , yamaha psr 2700.

Ik probeer hem aan te sluiten op de pc met een midi kabel op de gameport van mijn creative soundblaster kaart en daarna op de ingang/uitgang van mijn keyboard. Dat lukt.
Op het moment dat ik midi files afspeel met anvil, cubase of welk programma dan ook worden die signalen niet doorgestuurd naar mijn keyboard. Ik weet niet hoe dat kan, weet iemand een oplossing?

patrick
 
Nee helaas niet. Zit goed aangesloten.

Ik krijg wel geluid via mijn keyboard naar de pc en zie dit ook in het programma verschijnen maar als ik een midi file afspeel op de pc dan moeten die signalen toch ook worden doorgestuurd naar mijn keyboard?

Als ik in het programma de midi in en midi out ga selecteren zie ik ook geen yamaha keyboard erbij staan alleen de soundblaster kaart, wave mapper etc...

En de instellingen op mijn keyboard heb ik volgens mij ook goed staan volgens de site van Yamaha.

Nog ideeen iemand????
 
ok is gebeurd.

Ik yhoor nu wel geluid op de pc als ik op het keyboard speel.
Wanneer ik nu een midi file afspeel op de pc en deze wil doorsturen naar mijn keyboard ( dus geluid via keyboard wil horen ) moet dat toch ook kunnen? of ligt het eraan dat dat bord alleen midi 0-files afspeelt?
 
midi geluid

midi geluid

ok, opnieuw want het lukt voor geen meter.

ten eerste: de systeem eisen:

windows xp sp3 (op dell dimension desktop)
creative soundblaster live 5.1 geluidskaart (DELL OEM versie)
software: quartz audio master

keyboard: yamaha psr 2700 (midi in / out en thru)

Midi kabel aangesloten op de gameport (15 pin) van de sounblaster kaart en andere kant midi jacks op keyboard ( midi in op midi out en vice versa)

Ik wil het midi geluid op mijn keyboard horen wanneer ik de midi file afspeel op de pc. Kan dat eigenlijk wel?

Andersom werkt het wel. Ik speel op mijn keyboard en hoor het geluid via de boxen van de pc .

DUS: kan ik de midi signalen ONTVANGEN op mijn keyboard wanneer ik een midi file afspeel op pc mbv QUartz audio master.
Zo ja, HOE DAN?


heb van alles al geprobeerd, : asio4all, songfiler, mpu401 installatie, andere software (anvil..studio) update soundblaster kaart, navraag gedaan bij DELL .......geen succes.....


Gr. Patrick
 
Back
Top