knoppen controller

Krek

Jungle of Wires
Lid sinds
13 oktober 2007
Berichten
2.438
Locatie
Randstad
Zoals je ziet zoek ik een controller met draaiknoppen om mijn audiorealism bassline aan te sturen in een vst-host. Ik ben van plan savihost te gaan gebruiken en de controller is het makkelijkst als hij lekker klein en alleen draaiknoppen heeft. Ik draai onder Windows XP.

Ik heb al een beetje rondgekeken en heb gevonden...

Behringer BCR (beetje veel knoppen, maar misschien handig als ik ook nog phoscyon wil aanschaffen)
Novation Nocturn
Doepfer Pocketcontrol (alleen nog maar 2de hands)
Korg nanokontrol

Tsja, welke... Ik heb eigenlijk geen klavier nodig, maar ik vond de Emu Xboard ook wel aardig...

Wie helpt mij met mijn keuze...
 
ik weet ik weet, maar ik heb hier zo weinig verstand van... Ik zie door de knoppen de controllers niet meer. Heb het forum al afgestruind, maar ik weet gewoon niet waar ik goed aan doe. Doen alle controllers gewoon wat ze moeten doen in zo'n VSThost of alleen in een sequencer als Ableton of cubase, of moet ik een plug n play USB apparaat hebben...

Edit: pfff, ik ga er maar eens een nachtje over slapen. Ik klok uit
 
op de doepfer na kan je de andere apps ook wel testen in winkels. Anders kan je ook gewoon de bcr kopen en als die niet bevalt verkoop je hem weer of ruil je hem in tegen een ander.
Zo heb ik ook meerdere synths gehad en weer weggedaan totdat ik uiteindelijk de setup had die ik graag wilde hebben. Slaapze :z
 
Hallo,

Hoewel ik met OSX werk enn niet met XP zal ik toch even mijn ervaringen met de bcr en de nocturen neerpennen.

In mijn huidige setup heb ik zowel de bcr als de nocturn staan en ik gebruik de nocturn veel vaker dan de bcr.
De bcr is handig als je veel parameters tegelijk beschikbaar wil hebben.
De automap functie van de nocturn zorgt er voor dat je altijd een overzicht hebt van de beschikbare parameters,
bij de bcr heb je dit niet en moet je zowat van elke onthouden welke parameter je ingesteld hebt.

De nocturn gebruik ik vooral met plug-ins in ableton (ook Audiorealism Bassline) en de bcr in combinatie met reason (redrum)

Hopelijk verduidelijkt dit je keuze wat...
 
Ik was ook van plan ze allebei aan te schaffen. En dan degene die ik het lekkerst vind werken te houden. Er staat een BCR te koop hier op het forum, die ga ik aanschaffen en de Nocturn moet ik even kijken of hij ergens 2de hands te krijgen is. Anders koop ik hem nieuw, zo prijzig istie niet. En ik kan me zo voorstellen dat je af en toe met de Nocturn te weinig knoppen hebt... Aangezien ik vrijwel zeker de Phoscyon ook aan wil schaffen.

In ieder geval bedankt voor je reactie!
 
Back
Top