nieuw buizen VCFje

en hier is het vca schema, 2 stuks.
een met extra buffertransistor voor een lage uitgangsimpedantie, en een met een hoge uitgangsimpedantie ( dit is meer iets als je hem in een synth. bouwd waar de volgende trap een hoge ingangsimpedantie heeft > 47Kohm.
vca1.jpg, vca2.jpg

pas erg goed op wat voor spanning je op de gloeidraden zet,..... 1,4 volt is echt het maximum. daarboven is ie meteen stuk !!
( met de twee getekende diodes 1n400(1)(2,3,4,5,6,7) zit je goed met 0,65~0,7 volt.)

ik zal ook nog wat geluiden en een frontplaatje (modulair) posten

binnenkort meer in dit theater.
groeten,
jeroen
 
Ik ga er van het weekend even een printje voor etsen zodat ie in mijn modular kan. Mocht iemand anders nog behoefte hebben aan het ontwerp, dan hierbij... (nog ongetest dus, dus mocht iemand een fout zien dan hou ik me aanbevolen...)

Is het trouwens handig e.e.a. aan te passen als hij op 15 volt moet? Ik denk dat dan die 275 ohm weerstand misschien wat omhoog moet?

edit nieuwe versie; voedingslijn zit er wat beter op en aangepast voor 15V.

PDF: http://www.casia.org/modular/SF/tubevcf.pdf

tubevcf.jpg
 
Laatst gewijzigd:
kijk, dat ziet er erg netjes uit.
de weerdstand wordt dan 350 ohm (330 is ook wel goed, er moet ongeveer 40mA lopen)
neem dan wel een 1 watt weerstand. ( of 3 gewone van 1k parallel)
je kan natuurlijk als het voorhanden is ook gewoon de gloeidraad met een 100 ohm weerstandje met 5 volt voeden ( zie het eerste schema )
als ik even tijd heb dan post ik een frontplaatje, 3HE .
als er andere formaten nodig zijn, roep dan even, met de maten erbij.
als ik toch bezig ben dan maakt het niet uit of ik verschillende maten maak.
ik heb nog wat buizenschemaatjes uit het archief ofgedoken, dus er komt nog meer.
groeten,
jeroen
 
@ Etaoin: Als je de printjes in een wat grotere hoeveelheid gaat maken, dan wil ik er ook wel 1!

@ J.Baars: Hoe zit het met die setjes? Ik ben wel geinteresseerd!
 
@ Etaoin: Als je de printjes in een wat grotere hoeveelheid gaat maken, dan wil ik er ook wel 1!

Ik denk dat een commerciële run voorbehouden is aan Jeroen... Ik kan er eventueel wel wat extra etsen, maar dat moet niet te gek worden.
 
hoi,
nee hoor, ik lever geen printjes.
behalve als ik er 100 kwijt kan, dan kanik er wel een aantal laten maken.
dus tot die tijd, maak zelf printjes, laat het door een ander doen, of een stukje gaatjesbord.
ik bedoelde in de aanhef over commercieel gebruik voornamelijk dat er niet iemand voor een berg geld een al dan niet kleine productie van de vcf's of vca' gaat maken.
maar als iemand een paar printen of een filter voor iemand anders maakt, dan heb ik daar absoluut geen moeite mee.
groeten,
jeroen
 
ik was al beroemd,8D, nu nog rijk.
even benieuwd, heeft iemand er al een gebouwd en al reeds herriemakend ?
als er belangstelling is , en synthforum vind het ook goed, dan kan ik de komende tijd nog meer schemaatjes posten, om zodoende een complete betaalbare modulair te bouwen.( zowel met buizen en halfgeleiders)
heb nog wel wat dingen liggen.
groeten,
jeroen
 
Printje testen wordt begin volgende week. Het etsmiddel dat in mijn etsbak zet is helemaal uitgewerkt, dus ik moet eerst nieuwe bestellen...
 
Ja Jeroen doe mij maar een setje voor de vcf en vca. Klinkt iid erg vies die vcf... die vca is ook niet verkeerd:P en Etaoin zou je voor mij misschien ook een printje willen maken...bvd ik hoor t allemaal wel....
 
@ Jeroen, PB me de betaalgegevens maar wat betreft het setje componenten.

@ Etaoin, als je ook voor mij een printje wil maken (ik moet nog steeds aan het etsen beginnen, dus een klaar printje is mooi meegenomen), mag je mij ook wel even betaalgegevens pb-en.
 
@ Jeroen, PB me de betaalgegevens maar wat betreft het setje componenten.

@ Etaoin, als je ook voor mij een printje wil maken (ik moet nog steeds aan het etsen beginnen, dus een klaar printje is mooi meegenomen), mag je mij ook wel even betaalgegevens pb-en.
ook namens mij. :)
 
Ziet er goed uit!

Wat is ongeveer de maximum ingangs spanning voor het VCF ?
 
Back
Top