Flightcases

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
Nee.. geen zelfbouw van een of ander analoog monster. Ik wil graag een flightcase bouwen voor onze 909. Natuurlijk kan ik het láten doen.. maar dat kost een klein vermogen.

Ik heb al enkele plaatsen (online) gevonden waar ze onderdelen verkopen.. maar ik zou graag willen weten of iemand van jullie ervaring heeft met het bouwen van flightcases.

Natuurlijk zal ik mijn ervaringen met deze 909 case in geuren en kleuren uit de doeken doen.
 
Lachen..

Lachen..

Dat beloofde ik een eeuw geleden.. haha.. nou ja.. daad bij woord en zo.. dit is 'm dus geworden:

big_909case1.jpg

big_909case2.jpg

big_909case3.jpg
 
Okee dan..

Okee dan..

Ik heb deze case laten maken bij Aiber-Audio Flightcases in Eibergen (een stelletje goedgeluimde Grolschdrinkende achterhoekers).

Geheel op eigen specificatie. Alles zo zwaar en stevig mogelijk uitgevoerd (handvat, sluitingen, bolhoeken, profielen, etc.)

En dat voor een prijs van iets boven de 100 Euro.

PS: Ik mocht van de jongens geen reclame maken.. want ze hadden het veel te druk.. :p

PPS: Ik ben best bereid om bij voldoende animo een aantal van deze cases te bouwen (niet gevreesd.. ik régel alleen maar).
 
Laatst gewijzigd:
ik zou erg geinteresseerd zijn in een case voor zowel mijn rm1x als mijn s20, maar wil uiteraard wel eerst wat prijzen weten dan :)

is het overigens ook mogelijk om de cases zo te bouwen dat er als het ware een luikje aan de achterkant zit waar de kabels in moeten enzo, zodat de spullen niet uit de case hoeven om ze te gebruiken?
 
Hmmm...wat gaat het kosten als ik een Roland XV-88
wil be-Flightcasesen...(Slik)
 
Dames en Heren,

Ik kreeg dit mailtje van hun.

Hallo redactie van synthforum,

Hierbij wil ik jullie attenderen op een nieuwe site betreft flightcase bouw en onderhoud hiervan.

met vriendelijke groet,

Peter Paul van Kouteren
peterpaul@denting.nl

Denting Custom Cases
mailto:info@denting.nl
Staalstraat 131
1951 MA Velsen-Noord
T +31(0)251-274590
F +31(0)251-248375

Website: http://www.denting.nl

Ik zou zeggen: Bestellen maar!!!!
 
Thanks Twin

MMM..... jammer dat de site nog niet goed werkt .... bij mij athans. Krijg alleen maar kleding kisten tevoorschijn.
 
Ik heb bij een dumphandel 2 lege stalen kistjes gekocht waar eigenlijk slijptollen in horen te zitten. Die heb ik volgestopt met schuimrubber en daar zitten nu mijn 808 en 909 in. De kistjes hebben me uiteindelijk iets van 50 gulden per stuk gekost. Mijn TB's heb ik in een ander (CD) koffertje gestopt wat ik voor een tientje bij dezelfde dumphandel heb gehaald. Het is mischien allemaal niet zo profesioneel, maar het werkt wel.
 
Bij toeval kwam ik erachter dat ik mijn nieuwe case heb laten maken waar CraZ zijn 909 case vandaan heeft.

Ik ben naar Eibergen toegereden en die vertelde me dat een gast uit venlo wel heel erg graag bier lust ;)

Dus ik zei ooowwwwwwwww da was voor un 909 kistje

Maar het zijn inderdaad super gasten, en niet duur.
deze kist heeft me € 230 gekost.

En heb er een case besteld voor mijn Karma.

ow en CraZ, je 808 case is bijna klaar, mischien kunnen we die samen ophalen, de mijn karma case is dan ook klaar :)

Vestax%20Case_forum.jpg
 
conijn muziek in eindhoven heeft een hele goeie flightcase afdeling waar je ze kan laten maken maar ook waar je de onderdelen kan halen..
en deels laten maken, en dan verder zelf afwerken. werkt retegoed. dan maken ze de kist zelf en zagen ze 'm door, moet je alleen zelf nog ff het hang en sluitwerk eraan poppen..

http://www.conijnmuziek.nl/
 
Origineel geplaatst door Twin-x
Dames en Heren,

Ik kreeg dit mailtje van hun.



Ik zou zeggen: Bestellen maar!!!!

Grappig, ik zie nu pas dat dit in Velsen-Noord is, en ik ben mijn spullen in Eindhoven gaan halen :o: :stupid

Hellaas is die website van ze nog steeds niet online, en op mial reageert die gast ook niet. Dus als je interesse hebt: bellen.
 
Re: Okee dan..

Re: Okee dan..

Origineel geplaatst door CraZ
Ik heb deze case laten maken bij Aiber-Audio Flightcases in Eibergen (een stelletje goedgeluimde Grolschdrinkende achterhoekers).

Geheel op eigen specificatie. Alles zo zwaar en stevig mogelijk uitgevoerd (handvat, sluitingen, bolhoeken, profielen, etc.)

En dat voor een prijs van iets boven de 100 Euro.

PS: Ik mocht van de jongens geen reclame maken.. want ze hadden het veel te druk.. :p

PPS: Ik ben best bereid om bij voldoende animo een aantal van deze cases te bouwen (niet gevreesd.. ik régel alleen maar).

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

Heya Craz,

Hoe bevalt de flight case na een paar jaar? Beetje slijtvast en zo? In het kader van "oude thread omhoogschopdag" leek me dit een goede, de 6e thread ooit.
 
Laatst gewijzigd:
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

Dit is de oudste open thread die ik kon vinden....

Mooie flightcase! :)

Tjemig...wat ben ik dom...opletten Bassie! :)
 
In Rotterdam zit ook een hele goede casebouwer! het bedrijf heet Boriscase...
Ik was overal opzoek geweest naar een flightcase voor me Nord Electro 73 maar ik kon nergens iets vinden,toen kwam een vriend van mij met dit bedrijf....
Ze hebben voor mij een op maat gemaakte flightcase gebouwt,tot op de millimeter perfekt!
Ze vroegen aan mij of ik er moeite mee had om m'n synth bij hun te brengen zodat ze hem perfekt passend konden maken,mwha liever niet,maar ze hebben me overtuigd dat er niks mee gebeurde.
En 2 dagen later werd ik gebeld dat ie klaar was,helemaal perfekt dus!
dit is de link naar de site,maar er staat niet zoveel boeiends op,je kan beter bellen....

http://www.boriscase.nl/index.php?section=flightcases&lang=nl
 
Het zelf bouwen van een flight case is een stuk makkelijker dan dat ik oorspronkelijk dacht. Ook de prijs voor het eindresultaat viel uitermate mee.
Voor het transport van enkele snaarinstrumenten was een degelijke bescherming nodig.
Na een tijdje zoeken kwam ik bij het bedrijf http://www.proflite.eu/nl/index.html te Zutphen terecht. Ik wilde beslist onder de € 200.- blijven.

Proflite levert een een ontwerpprogrammaatje op de site, waarmee alles gecontroleerd, bekeken en uitgerekend kan worden. Ook hebben ze een zaagservice voor de panelen en die worden zeer accuraat geleverd. Lever tijd ongeveer twee dagen na betaling.

De werktijd is een drie tot vier dagen, afhankelijk van de uitvoering. Ik heb voor een afwerking gekozen van blank gelakt berkenhout, dus niet het bekende zwarte HPL beplakt. Blanke lak vergt zo’n twee dagen afwerking om een mooie spiegelend oppervlak te krijgen. Kosten van het op maat gezaagde hout € 30,- (kist 100x15x25cm; 9 mm berkenhout) met deksel.
Plakken en drogen neemt ook een dag in.

De sluitprofielen van het deksel/kist gaven een foutje aan, namelijk ook bij verstek zagen dient twee keer de dikte van het profiel worden meegenomen. De kist is een meter en de profielen worden in twee meter stroken geleverd. Dat is dan twee keer 1.5 mm te weinig en een wijking van 3 mm in de hoeken! Dit controleerde ik bij de gekochte flight cases van mijn band: allemaal een gleufje van 3 mm!!!

Sluitwerk en scharnieren en al de andere beschermingen (lijsten en hoeken) zijn heel eenvoudig met boren en popnagels te doen. Het is zelfs leuk werk.

Duurste aanschaf was het harde schuimplastic in het binnenwerk. Die worden niet gezaagd en zijn behoorlijk duur. Dat wordt goedkoper indien er meer kisten worden gebouwd en uit de plaat kunnen worden gesneden.

Totale kosten: € 181,- + € 9,50 verzendkosten. Hiervan kan € 48,- worden afgetrokken ivm restant schuimplastic, zodat € 141,- de totale materiaalkosten waren. Natuurlijk nog de lak en zwarte grondverf voor de binnenkant, dus € 150,- is de eindsom.

Ik diende wel extra gereedschap aan te schaffen, zoals de popnageltang.

Het is een leuk werkje en vooral de blanke houtkleur doet het goed bij andere muszikanten.

Wout
 
Back
Top