Thomas Henry TH-201 "Mankato"

etaoin

Mystic Loges
Lid sinds
16 januari 2004
Berichten
12.743
Locatie
Vleuten
Volgens mij had deze nog eigen geen thread (maar met de huidige staat van de zoekfunctie weet je 't nooit). Mocht hij wel al een thread hebben dan kan er gemerged/verwijderd worden...

Thomas Henry TH-201 "Mankato". Een VCF met veel extra's. De printen worden binnenkort leverbaar voor ca. $25.

http://www.magsmoke.com/synthmodules.asp

TH-201/4 configuration
• 12 and 24 dB outputs
• inverted 12 and 24 dB outputs
• 90 degrees of phase difference between each output
• quadrature sine wave oscillator

TH-201/8 configuration
• 6, 12, 18, and 24 dB outputs
• inverted 6, 12, 18, and 24 dB outputs
• 45 degrees of phase difference between each output
• 8-phase sine wave oscillator

Designed by well known synth DIY guru Thomas Henry, the TH-201 is a low-pass VCF with some unusual operating modes. Magic Smoke will be producing printed circuit boards (PCBs) which can provide up to eight outputs. With the Resonance control turned all the way up, these filters will self-oscillate, operating as multi-phase LFOs or VCOs.

Both DC-coupled and AC-coupled inputs are available. The DC-coupled inputs allow the TH-201 to operate as a voltage-controlled lag processor (slew limiter). All outputs are buffered and have standard 1k impedance.

The PCB will be available for do-it-yourselfers. Magic Smoke hopes to provide front panels and kits in Euro Rack and Frac Rack panel formats, though nothing is certain until you see an actual product for sale, here.

The Mankato covers a very wide frequency range -- around 0.005Hz (200 seconds/cycle) to beyond 20kHz without range switches. Changing the timing capacitors can provide extended low frequency operation.

Eurorack frontpanel ontwerpje:
 

Attachments

  • th2014-227x360.jpg
    th2014-227x360.jpg
    22,5 KB · Bekeken: 113
Ik heb zelf een van de Rev01 prototype board weten te bemachtigen, dus binnenkort eigen samples. De samples op de site zijn zo dik en met meerdere Mankato's zodat het m.i. lastig is om te horen hoe hij nou echt klinkt.
 
PCB is binnen. Documentatie heb ik nog niet gekregen, maar op de PCB staat in ieder geval een SSM2164 quad VCA. Die heb ik gelukkig in huis, dus hopelijk krijg ik de docs snel...
 

Attachments

  • mankato_rev01.jpg
    mankato_rev01.jpg
    120 KB · Bekeken: 85
Re: Thomas Henry TH-201 "Mankato"

Origineel geplaatst door etaoin
Volgens mij had deze nog eigen geen thread (maar met de huidige staat van de zoekfunctie weet je 't nooit). Mocht hij wel al een thread hebben dan kan er gemerged/verwijderd worden...

Thomas Henry TH-201 "Mankato". Een VCF met veel extra's. De printen worden binnenkort leverbaar voor ca. $25.

http://www.magsmoke.com/synthmodules.asp

TH-201/4 configuration
• 12 and 24 dB outputs
• inverted 12 and 24 dB outputs
• 90 degrees of phase difference between each output
• quadrature sine wave oscillator

TH-201/8 configuration
• 6, 12, 18, and 24 dB outputs
• inverted 6, 12, 18, and 24 dB outputs
• 45 degrees of phase difference between each output
• 8-phase sine wave oscillator



Eurorack frontpanel ontwerpje:

eataoin misschien kunje wat uitleggen wat voor effect/ nut t heeft 45% graden faseverschil
en duie andere heeft 90 % graden verschil
ik vat niet helemaal
snap wel waarom dat op mixers zit by de gain ,..maar op een filter ? net zoiets as panning?
:halleluja
 
Ron als je de vcf als sine wave gebruikt en al die outputs pakt.
Kan je bv met mixers leuke dingen doen.
Als ze 180 uit phase lopen zal het ene kanaal dicht staan en de ander helemaal open.
En zo zijn er nog zat leuke dingen te verzinnen.
 
Origineel geplaatst door etaoin
PCB is binnen. Documentatie heb ik nog niet gekregen, maar op de PCB staat in ieder geval een SSM2164 quad VCA. Die heb ik gelukkig in huis, dus hopelijk krijg ik de docs snel...

et. ikhebje ps print binne topverpakt!
is wel erg goedkoop 25 voor t printje van deze filter ,..hoeveel schatje gaat erop aan onderdelen
in eu.?*D
kan zelf niet eg een schatting maken ,..[je hebt de docs nog niet -dusjijdenkik ook nog niet
:luv: bedank mp.

dsu dat fase verhaal is meer mod doel einden ipv soundwise , denkik
 
hoeveel schatje gaat erop aan onderdelen
in eu.?*D
kan zelf niet eg een schatting maken ,..[je hebt de docs nog niet -dusjijdenkik ook nog niet
:luv: bedank mp.

Docs zijn er inderdaad nog steeds niet, dus het blijft lastig, maar aangenomen dat er geen extreem exotische weerstanden of condensators in zitten, zijn de enige twee 'lastige' onderdelen de SSM2164 en de 2k tempco. Die laatste is niet 100% noodzakelijk. Buiten die twee zit er denk ik voor nog geen 10 euro onderdelen op (excl. pots en jacks).

De SSM2164 is lastig. Farnell heeft 'm, maar dan betaal je 25 euro extra verwerkingskosten (bovenop de 7 euro excl. BTW die hij sowieso al kost). En als je geen bedrijf bent is bestellen bij Farnell sowieso wat lastiger. Het handigste (en goedkoopste) is om gewoon een sample bij Analog Devices te bestellen.
 
ik vindt die bovenste wel fettjes ingewikkeld soo rond miischien ook net de bedoeling [vor een leek ] asjet zelfmaar precies weet:{
:okdan:
 
Origineel geplaatst door etaoin
PCB is binnen. Documentatie heb ik nog niet gekregen, maar op de PCB staat in ieder geval een SSM2164 quad VCA. Die heb ik gelukkig in huis, dus hopelijk krijg ik de docs snel...


Misschien een leuk weetje... De SSM2164 quad VCA blijkt ook in de SPECTRALIS te zitten
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Paar voorbeeldjes van panel layout ideetjes :)

Ik ga voor optie 2 :) De eerste ziet er leuk uit, maar lijkt me erg onpraktisch.
 
Dit wordt mijn panel. In tegensteling tot bovenstaande ontwerpen heb ik geen functionaliteit weggelaten.
M'n jack-bussen zijn op, dus hij ziet er nog niet lekker uit:

sm25_mankato.jpg
 
info van het net :

Reverse Voltage Protection
The SSM2164 is sensitive to reverse voltages. Experiments have shown that certain fault power conditions will immediately destroy an SSM2164 (JPG, 124k ... may be upsetting if you are of a sensitive chip-loving nature).

The BAT85, as described above, could be combined with a standard reverse polarity protection (polyfuses in series for each rail and 1N4002 from each rail to ground).
If polyfuses are not present the Schottky should be sized accordingly; for example a 1A Schottky like the 1N5817.

A better approach is to use two 1N5817 Schottky diodes in place of 1N4002 diodes, providing both reverse polarity protection and SSM2164 negative supply fault protection. Please note that at the time of writing the 1N5817 solution has not yet been tested.
 
LOL, lekker kickje voor een post uit 2007 :P
 
Het was alleen handig geweest om (ook) een link te plaatsen, want de tekst verwijst naar een schema wat er nu niet bij staat. Aan deze tekst alleen heb je niks. Het "as described above" verwijst nu nergens meer naar.
 
Back
Top