Bouwverslag My First Modular

Origineel geplaatst door Twiki
Analog devices (www.analog.com) verstuurt gratis samples, beide ic's zijn als sample te krijgen. Kan soms wel even duren, maar tis wel gratis...

Bedankt voor de tip.

Ik heb even gekeken op de website en geregistreerd. Maar voor samples wordt ik verwezen naar het ADI sales office in Nederland. En die zijn natuurlijk ook niet gek..

Ik denk dat ik ga kijken of ik de onderdelen voor de Real Ring Modulator van Ken Stone bij elkaar kan krijgen. Is ook wat makkelijker bij de Noise module te zetten omdat ik alleen maar de jackbussen hoef toe te voegen op de frontplaat.
 
Gisterenavond mijn eerste nummer gemaakt met de Modular in Pro Tools LE. Het nummer bestaat uit 10 audiotracks Modular en 1 audiotrack Creamware MiniMax ASB (bas sequence). De eerste 2 tracks met Modular en MiniMax worden aangestuurd vanuit de Doepfer MAQ16/3, de rest is naderhand per track ingespeeld. Vandaag de mix gedaan. Het nummer duurt ruim 9 minuten en het bestand is 22MB groot. Het nummer is genaamd First Moves.

Enjoy.
 
Origineel geplaatst door Martin Peters
Gisterenavond mijn eerste nummer gemaakt met de Modular in Pro Tools LE. Het nummer bestaat uit 10 audiotracks Modular en 1 audiotrack Creamware MiniMax ASB (bas sequence). De eerste 2 tracks met Modular en MiniMax worden aangestuurd vanuit de Doepfer MAQ16/3, de rest is naderhand per track ingespeeld. Vandaag de mix gedaan. Het nummer duurt ruim 9 minuten en het bestand is 22MB groot. Het nummer is genaamd First Moves.

Enjoy.

Waaw.
Ik wou dat ik dat ook kon.

De behuizing van mijn modular-probeersel is beschadigd nadat ik
twee grote gaten vlak naast elkaar boorde.
Daarna bleef de boor vastzitten in het hout.
 
Hierbij een minuut uit een iets langer probeersel met 4 tracks Modular in Pro Tools. PT, op tempo 60, synchroniseert de MAQ16/3 via MIDI. Dus elke track is de Modular aangestuurd met de MAQ16/3. De eerste 2 tracks met de gewone sequences zijn opgenomen met de Akai HR er tussen voor de delay. Op de bas sequence zit alleen wat compressie. Op de hoge sequence een phaser effect om het wat smeuiger te maken. Over het geheel een beetje galm.

Enjoy.
 

Attachments

  • chase_128.mp3
    936,2 KB · Bekeken: 117
First Moves klinkt heerlijk, qua sound en muziek.

Vraagje: wat voor'n opamps gebruikt je voor de 741's in de Formant schakelingen?
Mijn Formant (gekocht) klinkt erg noisy doordat er oude 741's inzitten.
 
Origineel geplaatst door stevaux
Vraagje: wat voor'n opamps gebruikt je voor de 741's in de Formant schakelingen?
Mijn Formant (gekocht) klinkt erg noisy doordat er oude 741's inzitten.

Op alle prints zitten nog 741's van 27 jaar geleden. Ik heb alleen alle IC's op de VCA vervangen omdat die het niet meer deed en ik niet kon achterhalen waar het probleem zat. Probeer eerst eens te achterhalen welke module ruist (bijv. VCF, VCA of COM) door ze rechtstreek op een mixer, powered luidspreker of koptelefoon aan te sluiten. Als je een VCO rechtstreeks op de VCA aansluit, heb je dan even veel ruis als dat je de VCF er tussen zet? Misschien moet je de VCA opnieuw afregelen? Ik heb geen COM module dus ik sluit de output van de VCA rechtstreeks op een mixer, Mbox2 of effectapparaat aan. Het ruist wel iets maar niet echt hoorbaar en/of storend. Wat ik ook gedaan heb is de bussen op de frontplaten waar audio doorheen gaat (dus bijv. inputs en outputs van VCF en VCA) met afgeschermde kabel op de print aangesloten om zo min mogelijk storing op het signaal te krijgen.
 
de COM ruist als een gek, dus ik pak ook direct uit de VCA.
de bedrading is een goede tip.

grtjs Stefan
 
Ik heb deze avond gekeken wat het een en ander nou allemaal gekost heeft om tot deze modular te komen. Hou er wel rekening mee dat ik al een hoop spullen had zoals bijv. de meeste printplaten al voorzien van alle componenten.

De kosten:
Code:
Radiobeurs (electronica, potmeters, connectoren, kabel, enz):    270,-
Conrad (knoppen, frontplaten, stekkerbussen, enz):               230,-
Praxis/Karwei (hout, schroeven, verf, enz):                      100,-
Forumlid (Formant ADSR en Mixer/A-440):                           50,-
                                                                 ===== +
Totaal                                                           650,-
Daarbij komt dan nog de Kenton Pro Solo MKII die 220 euro gekost heeft.
Alles bij elkaar toch nog een aardig bedrag geworden, maar zeker de moeite waard.
 
Weer een nieuw nummer gemaakt met de Modular. Heeft wat langer geduurd als het eerste nummer. Bestand is te vinden in de 'New music' sectie van mijn website attorks.nl. Het nummer heet Autumn. Nummer bestaat uit 14 audio tracks waarvan er 9 door de Modular ingevuld zijn.

Enjoy.
 
Back
Top