X

Modular formaten

Collapse
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Modular formaten

Hoi allemaal,

Ik ben sinds een aantal weken bezig met de bouw van een modular. De eerste fase is bijna voltooid. Als het goed is heb ik eind deze week 3 Oakley VCO's af.
    Met drie VCO's kan ik natuurlijk niet veel, dus wil ik verder met de volgende fase.
    Ik loop echter tegen wat kleine dingetjes aan die puur te maken hebben met mijn gebrek aan begrippen kennis.

Ik ben een beetje aan het kijken welke modules ik bij wil bouwen/kopen en kom een aantal termen tegen die volgens mij iets te maken hebben met het formaat of zo.
    MOTM, Eurorack, CGS, Fracrack etc.
    Ook lees ik veel over verschillende soorten patchkabels. Bananenstekkers etc.

Kan iemand me vertellen wat die begrippen inhouden en welke soorten ik probleemloos kan mengen.
    Heeft het ook iets te maken met de powersupply?

Ik overweeg na de drie Oakley VCO's verder te gaan met een Oakley ladder filter.
    Ik wil echter ook een tweetal Q-107's van synthesizers.com aanschaffen.
    Kunnen de Oakley modules en synthesizers.com modules probleemloos in het zelfde rack worden geplaatst of moet ik e.e.a. doen met de powersupply en de frontpanelen om alles passend te maken?

Groeten,

Rene
    Synths: Korg 01w/r, Radias, Micro-X, Minikorg 700 & MS20, ESX1, Yamaha FS1R, AN1X, Roland JX10, D50, JD-990 (vintage board), Eminent 310, Oakley modular, x0xb0x, Midibox MB-6582.
    Effects: Behringer v-verb pro 2496, EH Smallstone & Electric Misstres, Elektor vocoder.
    Controllers: Behringer BCR2000, Evolution MK-249C, Laserharp.
    Midi: M-Audio Midisport 4x4 & 8x8, E-MU Xmidi 2x2.
    Recording: Emu 1212m+1820 dock, Behringer DDX3216 + 2 X ADA 8000.

Check deze lijst maar eens om te beginnen:

http://www.synthesizers.com/formfactors.html
    JohnnyBusca (TonyBlack) AKA JanVerbrugge (Piet Rutten Bowling team) AKA Jacques ClairEsprit (BonBon) AKA de Modular Pimp AKA The Chaotic Architect
    http://www.tonyblack.org - Vereenigde Synthologische Compagnie der Lage Landen
    Gear List: SH-101, TB-303, TR-606, TR-606 (Analogue Solutions Mod), TR-707, TR-727, TR-909, MC-303, MPC2000xl, AX-73, SIDstation, Mobius, 1402 VLZ, 1604 VLZ PRO, 3x A-100+DL+PAIA+EFM+ Voxglitch+ASo+planB, Voice Modular System, Pocketcontroller, SDS-800, SDE, DSM-200, Cyclone, MSQ-700, VL-one, Virtualizer, DR-110, MFB-synth, Maximizer, DS-1, DR-55, 2x Böhm Soundlab, Digital Drums, 2x Formant, Casio Triggersticks, Magnus Electric Air Organ, AD202, Draakdoos, computer, delta1010, x0xb0x en Scom4
    Onderweg:void "Your equipment list is as pathetic as your opinion"

Comment

Working...
    X