Gyraf Audio Do it Yourself projects

Globeye

Stamgast
Lid sinds
13 oktober 2006
Berichten
274
Locatie
Eindhoven
Weet niet of dit al eens gepost is (kon niks vinden bij zoekfunctie), maar Gyraf audio uit Denemarken heeft zeer interessante zelfbouwprojecten op hun site staan.....

http://www.gyraf.dk/

Links onderaan bij DIY-projects...voor de mensen die dit kunnen kan het een hoop geld schelen ...ik ga zelf binnenkort een poging doen om de buizenmic te maken.


Greetz !
 
Re: Gyraf Audio Do it Yourself projects

Origineel geplaatst door Globeye
Weet niet of dit al eens gepost is (kon niks vinden bij zoekfunctie), maar Gyraf audio uit Denemarken heeft zeer interessante zelfbouwprojecten op hun site staan.....

http://www.gyraf.dk/

Links onderaan bij DIY-projects...voor de mensen die dit kunnen kan het een hoop geld schelen ...ik ga zelf binnenkort een poging doen om de buizenmic te maken.


Greetz !

Heb je ervaring met zelfbouw van elektronika? Dit is geen eenvoudig project, bovendien kon het wel eens erg kostbaar worden.
De gebruikte capsel is een C12 van AKG, geen idee wat die moet kosten. De trafo (Lundahl, erg goed spul) is in ieder geval al goed voor € 60,-.
Als je doel is om een mic te bouwen voor € 500 die klinkt als één van € 2500, ok. Als het echter de bedoeling is een buizenmic voor weinig te bouwen, kun je beter iets van 'Studioprojects' ofzo kopen.
 
Re: Re: Gyraf Audio Do it Yourself projects

Re: Re: Gyraf Audio Do it Yourself projects

Origineel geplaatst door MisterG
.........
De gebruikte capsel is een C12 van AKG, geen idee wat die moet kosten. De trafo (Lundahl, erg goed spul) is in ieder geval al goed voor € 60,-
Als je doel is om een mic te bouwen voor € 500 die klinkt als één van € 2500, ok. Als het echter de bedoeling is een buizenmic voor weinig te bouwen, kun je beter iets van 'Studioprojects' ofzo kopen.

Hoe kom je aan die € 500?

Globeye: Ik zou zeggen, ga er voor. Laat je niet van de wijs brengen ;)

Hier een link van iemand die hem net gemaakt heeft.
 
Re: Re: Gyraf Audio Do it Yourself projects

Re: Re: Gyraf Audio Do it Yourself projects

Origineel geplaatst door MisterG
Heb je ervaring met zelfbouw van elektronika?
Als je doel is om een mic te bouwen voor € 500 die klinkt als één van € 2500, ok.


Ja...beetje ervaring en m'n pa gaat helpen die is electrotechnicus en dan leer ik meteen weer wat erbij...hopelijk kan ik het volgende projectje dan alleen doen.

En wat je daarna zegt klopt ook ik wil namellijk met plezier 500 of iets meer euro uitgeven om dan een supermic te hebben en ik ben ook van plan om als de mic lukt nog meer dingen van de site te gaan bouwen. Zou zonde zijn om een cheapass preamp voor die mic te gebruiken...nutteloos eigenlijk :)


Eh thx voor die link Radiance !
 
Back
Top