Casio dG 20 project

MadDonna

Juventus nieuwste fan
Lid sinds
8 juni 2006
Berichten
1.029
Locatie
Alkmaar
Hoi hoi,

Naast de Poly 61 een nieuw projectje, de CASIO DG 20 een digitale gitaar.

Hoe dat kan klinken:

muziekje

en hoe ziet dat eruit:

IKA2.JPG

(de man op de foto noemt zichzelf dr. Ika http://www.drika.biz/index.html, en kan meer dan behoorlijk gitaar spelen)

Probleem snaren reageren moeilijk, één snaar reageert helemaal niet meer. Maar, we gaan kijken wat we er aan kunnen doen.

Zoals je ziet spreek ik in de 'we' modus. Dus input isch gewenscht. Wie wat weet over dit gitaartje graag posten :D
En iedereen die dat doet is natuurlijk rijp voor een :mega: .

Groet,

Marco
 
Laatst gewijzigd:
wat een kazig muziekje en dito gitaar zeg :D Ik wil 'm ook! haha ;) Werkt dat ding gewoon met midi? Dan heb je wel een leuke controller (als je gitaar kunt spelen).
 
Ik heb ook zo'n gitaar.
De mijn doet het prima.
Als je ooit iets wil weten of vergelijken tussen jouw en mijn gitaar, dan kan dat altijd.


Groetjes..
 
Ja, het werkt echt goed, ik snap wel waarom casio in die tijd met zo iets gekomen is. In tegenstelling tot de hex elementen van die tijd (die je op je gitaar of bas plakte), zit er haast geen latency op dit instrument.
Er zit inderdaad midi op, in tegenstelling tot de dg-10. Ik laat binnenkort wel wat horen.
Het probleem met de snaren heb ik nog niet opgelost, maar ben er wel achter dat het niet aan het fretboard ligt. Waarschijnlijk omdat het erg lang niet gebruikt is. Casio geeft als advies om de snaren los te draaien bij langere tijden in de hoek staan.
Het kapje eraf halen en de metalen "veertjes" zelf besspelen zorgt ervoor dat hij weer zes stemmig is. Ff informeren of dat nog te vervangen is.
Het grootste nadeel is natuurlijk dat het niet aanvoelt als een gitaar. Er zitten 6 nylon b snaren op en op een normale gitaar 6 snaren van verschillende dikte. Bovendien stem je hem niet, dus zonder electro geen geluid.
 
ik heb ook zo`n ding, ontzettend geinig apparaat.
eigen sound is inderdaad very cheesy, maar ideaal om jazzy akkoordjes op te plukken.
de mijne kan volgens mij op iedere snaar een eigen midikanaal aansturen,ik heb reason er
een keer flink mee over zijn nek laten gaan.:kont:
 
Back
Top