x0xb0x - 303 kloon

Origineel geplaatst door elektrovolt
wet iemand trouwens waar die lui zitten ?

MIT is toch Massachussets?
... Institute of Technology.
 
My current interests are: industrial design, holistic engineering, machining, fashion, bicycle design and modification, hacking consumer electronics, Design Noir, color print photography, and glassblowing.

en

Abstract: In contemporary Western society, electronic devices are becoming so prevalent that many people find themselves surrounded by technologies they find frustrating or annoying. The electronics industry has little incentive to address this complaint; I designed two counter-technologies to help people defend their personal space from unwanted electronic intrusion. Both devices were designed and prototyped with reference to the culture-jamming “Design Noir” philosophy. The first is a pair of glasses that darken whenever a television is in view. The second is low-power RF jammer capable of preventing cell phones or similarly intrusive wireless devices from operating within a user’s personal space. By building functional prototypes that reflect equal consideration of technical and social issues, I identify three attributes of Noir products: Personal empowerment, participation in a critical discourse, and subversion.

Wowa, ik wil 'r trouwen!

-diskonext
 
Ik heb vanochtend vroeg ook een mailtje gestuurd.
Zou idd. misschien interessant worden om een grote bestelling te plaatsen !
 
Zijn er ook belgen die erin geïnteresseerd zijn?
 
ik ben in ieder geval ook geïntresseert (en belg) :). Eerst effe zien hoe mijn ssl avontuur afloopt:frons:
 
Waaaaaah !!! lijkt me een super project. Heb direct gemaild. Ik ben wel eens benieuwd en hoop dat het geen scam is...

P.S. deze geinteresseerde is ook Belg...
 
jimi

jimi

geintereseert:eureka:

scheeld een boel geld
maar zou die echt een op een zijn
dan zou er toch geen verschil moeten zijn lijkt mij?

als er wordt besteld doe ik mee
8~
 
Origineel geplaatst door Mad Dan
Curtiz chips worden al jaren niet meer gemaakt, dus laten we de term 303 kloon nu eens vergeten... Kloon betekent immers een 100% accurate copy... ;)

Hoooooow. Bent u purist ? Ik ben ANTI.:D
Gelukkig worden die Curtiz chipos al lang niet meer gemaakt, maar ik gun iedereen het plezier van DIY-projecten.
Dat wel.
 
Re: jimi

Re: jimi

Origineel geplaatst door JEFReak
scheeld een boel geld, maar zou die echt een op een zijn
dan zou er toch geen verschil moeten zijn lijkt mij?

Het zal er wel genoeg op liijken!. Iedere 303 klinkt waarschijnlijk ook niet helemaal hetzelfde.
 
Laatst gewijzigd:
Re: Re: jimi

Re: Re: jimi

Origineel geplaatst door sander
Het zal er heel wel genoeg op liijken!. Iedere 303 klinkt waarschijnlijk ook niet helemaal hetzelfde.

Een groot nadeel van (bijna) alle clones is dat de resonantie zo lelijk klinkt. Vaak hebben deze een dun piepend zelfoscillerend filter, wat dus gewoon niet klinkt. Ik vind dit altijd storender dan de slechte emulatie van de puls waveform.
Is het niet zo dat het filter van een echte 303 net tegen zelfoscillatie aanzit?
 
@ Sander:
ja inderdaad... elke 303 klinkt anders en dat hebben de meeste instrumenten.

maar ik hoop dat er wat soundclips online komen te staan, vooral om die resonantie, kijken hoe dat klinkt
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ik vind het wel frapant dat iederen deze (mis)kloon wil kopen.
Zonder ook maar een geluidsfragment of iets gehoord te hebben.

Oh, zijn er al betalingen gedaan dan ?
Alleen maar inschrijvingen op de wachtlijst.
Ik denk dat iedereen wel eerst op z'n minst een geluidsfragment wil horen totdat ie werkelijk tot betalen overgaat.
Wat zijn we weer overhaast met onze conclusie.
 
Back
Top