Zelfbouw Studiomeubel.

Origineel geplaatst door emkedouwe
Waar ik nog wel benieuwd naar ben is het volgende. Hoe zorg je ervoor dat de poten stevig op het blad zitten. Stel ik koop bij de lokale bouwmarkt een groot tafel blad en 4 poten. Zoiets als dit:
Cento_Dun.jpg


Heeft iemand tips om die poten stevig op het blad te monteren ? Zo'n blad is hoogstens 2 cm dik, lijkt me niet dat je die poten daar zo op kan schroeven.

Om je meubel stabiel te krijgen kan je het beste platen links en rechts als poten gebruiken. Als je perse dit soort poten wilt gebruiken dan is het misschien raadzaam om je blad aan een muur te bevestigen. Zodra alle apparatuur erin zit is het namelijk te zwaar voor die 2 cm en die pootjes. Dan gaat het wiebelen...
 
Je moet ook de poten niet direct op het blad monteren maar aan een raamwerk waar het blad weer op ligt.
 
Origineel geplaatst door RezonatoR
Je moet ook de poten niet direct op het blad monteren maar aan een raamwerk waar het blad weer op ligt.

Juist!!!!
Zie de foto's van mijn meubel op de vorige pagina. Daar zit nog een foto van onderuit tussen, waar je op kunt zien hoe het frame van de tafelpoten in elkaar steekt.
Als je beetje kunt lassen is dat zo gefikst :D ... Zo heb ik het gedaan in ieder geval. Bij een metaalconstructeur ijzer gekocht, daar laten zagen op de juiste maat en zelf gelast. Gaten geboord op de plaatsen waar ik de plaat aan het frame bevestigd wil hebben [en ook gaten geboord in het blad op dezelfde plaatsen]. Daarna de handel verven en het tafelblad erop monteren...
 
Origineel geplaatst door AxiMaxi
Eind dit jaar ga ik verhuizen en dan heb ik eindelijk ruimte om ook een studiootje in elkaar te gaan knutselen. :dj:

Maar dan wil ik ff weten waar je die rack-rails kan kopen.
Hebben ze dat soort spul bij Feedback ofzo?

Waarschijnlijk wel... Bij Conijn in Eindhoven hebben ze het in ieder geval, daar heb ik het mijne gehaald. Maar bij Feedback hebben ze het ook. Zou schandalig zijn als ze rackmodules aan zouden bieden, maar geen rails... 8o)
 
Origineel geplaatst door BigDplayboy
Waarschijnlijk wel... Bij Conijn in Eindhoven hebben ze het in ieder geval, daar heb ik het mijne gehaald. Maar bij Feedback hebben ze het ook. Zou schandalig zijn als ze rackmodules aan zouden bieden, maar geen rails... 8o)
Ergens anders op dit forum las ik dus dat Feedback 't niet heeft.
Maar goed... we zien tegen die tijd wel. Eerst 's een ontwerpje maken.
 
Origineel geplaatst door AxiMaxi
Ergens anders op dit forum las ik dus dat Feedback 't niet heeft.
Maar goed... we zien tegen die tijd wel. Eerst 's een ontwerpje maken.

Pfff, wat een schijttent dan zeg.... In ieder geval, je kunt zo ook bestellen bij Conijn... www.conijnmuziek.nl
zijn stukken rails van 2 meter...Prijs weet ik zo even niet, maar dan kun je alvast rekenen :)
Je moet ze zelf op maat zagen...
 
Nounou, na veel gedoe eindelijk weer eens een foto kunnen maken. Ben nu halverwege, maar het ergste [het bureau maken en plaatsen] is gebeurd. Nu de rest van de kamer nog "effe" afmaken. Kabels wegwerken, op strategische plaatsen wat aschuim tegen de muur. De kamer verder inrichten. M'n Mackie Big Knob ertussen hangen i.p.v. dit dj-mengpaneeltje... Oja, ik werk dus voornamelijk software-matig, maar ik heb me uitsparingen erin gelaten voor wat effecten dingen die ik me uiteindelijk toch wel ga halen. Al is het maar voor zang op te nemen. TC Helicon Voice1 ofzo :halleluja ...
Maarja, m'n bed past er nog maar net langs, dus ik en m'n moeder hebben besloten dat ik nog een kamer kreeg [ik woon nog thuis] waar ik dan m'n bed enzo op kon zetten. Vind ik echt tof van d'r... Dus daar kan ik deze week aan beinnen om dat weer terug te gaan verhuizen...
Anyway, een tussentijdse pica van het bureau dat ik op de foto's van de vorige pagina aant maken was.

studio-pic01_.jpg
 
mooi gemaakt man, ziet echt super uit!

maar toch een paar kanttekeningen. Ten eerste, de plaatsing van je mackies. Wat hou je over van je geluid als je nou ooit besluit een dual monitor setup te gaan gebruiken, dan blokkeren die tft's toch aardig de geluidsspreiding? Omdat je zegt veel met software te doen lijkt me dat een begrijpelijke uitbreiding.

of komen ze dan op de rackjes te staan? kan natuurlijk ook.

persoonlijk zou ik wat meer ruimte willen hebben op mn werkblad. alleen een heel klein midi-keyboard-controllertje gaat passen. of je bent natuurlijk een klikkert, dan hebbie zo'n ding nie nodig.
 
Origineel geplaatst door Ross
mooi gemaakt man, ziet echt super uit!

maar toch een paar kanttekeningen. Ten eerste, de plaatsing van je mackies. Wat hou je over van je geluid als je nou ooit besluit een dual monitor setup te gaan gebruiken, dan blokkeren die tft's toch aardig de geluidsspreiding? Omdat je zegt veel met software te doen lijkt me dat een begrijpelijke uitbreiding.

of komen ze dan op de rackjes te staan? kan natuurlijk ook.

persoonlijk zou ik wat meer ruimte willen hebben op mn werkblad. alleen een heel klein midi-keyboard-controllertje gaat passen. of je bent natuurlijk een klikkert, dan hebbie zo'n ding nie nodig.

Ik ben een klikkert, ik wil/hoef geen dual monitor-setup en de monitors staan op pilaren, dus ik kan ze neerzetten waar ik wil :geslaagd:
 
Back
Top