eurorack voedingskabel hack

EdwinSL

Stamgast
Lid sinds
27 februari 2017
Berichten
361
Locatie
Den Helder
Je kan wel eens een aansluiting te kort komen, met deze kabel kan ik twee modules voeden.

eurokabel.jpg


vliegend
 
Goed idee.. Zelf maak ik veel kabels (o.a..patch en eurorack flatcables, floating ring cables etc.)... Ga nu zelf ook eens een flying bus board cable maken. Wel ff goed testen, daar ik laatst een flatcable met sluiting in mijn rek had.
 
Wel ff goed testen, daar ik laatst een flatcable met sluiting in mijn rek had.
Ja, elke ader doormeten is wel nodig, sluiting heb ik nog niet gehad, wel dat ze soms niet goed doorgeprikt zijn; ik gebruik een kunststof bankschroefje ervoor.
 
Dat valt wel mee, volgens mij is 1 ampère per ader nog laag ingeschat.

Ook afhankelijk van de lengte, maar 1A geeft een meetbare voltage drop. Of dat een probleem oplevert is niet altijd het geval natuurlijk, maar het kan wel.
 
Of dat een probleem oplevert is niet altijd het geval natuurlijk, maar het kan wel.
Mee eens, een kabel als deze is leuk voor twee analoge modules vooral. Toch werken al die flying bus cables volgens deze seriële aansluiting. In busboards is het vaak hetzelfde naar mijn ervaring.
 
Ik maak de kabels ook altijd zelf, precies in de gewenste maat. Nadat ik het zoveelste "rare geval" had en het probleem weer door een defecte meegeleverde kabel kwam, is dat standaard praktijk geworden.
 
Ik maak zo ook wel eens meerdere connectoren aan een kabel als ik bijvoorbeeld meerdere boards achter een panel maak. Het is dan wel altijd even broeden op hoe die connectoren eraan te krimpen dat ze netjes uitkomen op de print connectoren.
 
Ik wil eens kijken of ik zelf ook een voedingskabel kan maken.
Iemand die mij verder kan helpen zodat ik mijn digitale mandje kan vullen?

De kabels noemen we lintkabel of vlakbandkabel?
Aantal aders: 16 pens (2x8 ) of 10 pens (2x5)
Rastermaat: 1.27 mm? De connectoren zijn dan weer 2.54?
Doorsnede (per ader): AWG28, dat is 0,0810 mm²?
IDC connector: 2.54 mm?

Deze zoekopdrachten bij Conrad.nl dus?
Kabel 16 pens:

Connector 16 pens:

Dit is een compleet setje voor 1m?

Bedankt alvast!
 
Laatst gewijzigd:
Inderdaad een stuk goedkoper via Ali Express. Ook wel weer wat langer wachten.
Vandaag eens besluiten hoe geduldig ik kan zijn :P
Bedankt voor de hulp Grumble en EdwinSL.
 
Back
Top