Jasper (WASP clone) - wie kan deze nakijken voor me?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.570
Locatie
Streek rond Herentals - België
Hoi

Mijn Jasper clone heb ik laten bouwen door iemand uit Duitsland. Hij valt echter uit als ik 'm midi voer en heb ook de indruk dat ie niet doet wat ie hoort te doen (ADSR related)
Wie kan deze eens nakijken? De bouwer antwoordt al maanden niet meer (ondanks dat ik een héle goeie klant ben, hij meerdere dingen heeft gebouwd en hersteld voor me) dus ik vrees dat er iets is met de man... Zijn website is al vele maanden niet meer aangepast ook...
Iemand met kennis hier? :mega:
 
dus ik vrees dat er iets is met de man... Zijn website is al vele maanden niet meer aangepast ook...
Denk dat er niks met hem is; hij heeft gisteren nog gepost op Muffwiggler, hij geeft zelfs aan dat hij de distibutie kan doen voor een bepaald project. Als het tenminste dezelfde Patrick (LED-man) is. Heeft mijn TTSH ook gebouwd, prima bouwer maar communicatie is niet zijn sterkste punt.

Heb je zo'n los kastje van Jason (die je dus met een DIN kabel aansluit op de interface poort van de Jasper) of die PCB van Altitude909? Voor die laatste staan er misschien wat tips in dit draadje:
https://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=172630

Wat doet je envelope verkeerd volgens jou?
 
ik heb een ingebouwde midi kit, volgens iemand 'de betere oplossing' ivm de synth zelf: er is geen staart aan te krijgen. Dan merkte een SF bezoeker hier oop al op. Soms verwacht je korte sounds, die je denkt te verlengen met aan n knop te draaien en dan kom je niet tot 't verwachtte resultaat, of andersom, even geleden dat ik ermee bezig was, ligt ff in de kast, had ff geen plaats voor manke synths :) Patrick antwoordde in 't verleden elke keer behoorlijk snel, als in 'zelfde of volgende dag' - raar. Hij heeft veel op maat gedaan voor me, herstellingen, mods, nwe clones verkocht. k snap t niet.
 
Probeer is in de MIDI thru poort.
Zowel de JasperIn als de PCB die Jason verkoopt hebben geen MIDI thru.

klinkske heb je ook CV en Gate in? Dan heb je (waarschijnlijk) die van Altitude909. Het zou anders ook nog die van Elby (miniMIDI-Wasp) kunnen zijn, maar volgens mij heeft Patrick een korter lijntje met Altitude909. Hij had zijn mods nl ook in mijn TTSH gebouwd.

Heeft hij het trouwens wel eens ooit goed gedaan?
 
goed gedaan qua midi bedoel je? Ik heb het niet eerder geprobeerd zoals ik recent deed: darktime er aan en flink wat noten voeren. Mijne heeft geen cv gate
 
Beide, zowel MIDI als de envelop. Je had MIDI dus überhaupt niet eerder geprobeerd? Wat voor MIDI aansluitingen zitten er trouwens op dan? Volgens mij heeft die van Jason MIDI in en out. Ik geloof dat Patrick die zelf ook als los kastje had bij een Jasper die hij verkocht.
 
Patrick heeft m voor me gebouwd,maar ik heb 'm elders gekocht en er een midi kit bij gekocht die volgens een forum toen de 'beste' was - heeft hier vervolgens ongebouwd paar jaar gelegen, verhuisd. Heb m dan maar laten bouwen door Patrick, die ervoor al wat voor me deed (zoals de syncussion) dus dat gaf me wel vertrouwen. Hij heeft ook mijn arp seq afgewerkt die ik door iemand hier liet bouwen, maar niet klaar geraakt (dat bleek door een fake chip te komen trouwens) - ik zal eens zoeken of ik nog iets kan terugvinden van mijn wasp clone aankoop...
 
midi = JasperMIDI PCB + Programmed MCU - via jaspersynth UK, gekocht in 2017
 
even opnieuw aangesloten en gek genoeg doet ie 't, wat een machine is 't ook hé, echt niet normaal wat je er uit haalt... Echt zo'n beest zoals de ms20 - nu maar hopen dat ie blijft werken.
klinkt zo dat ik me onmiddellijk verloren voel in kraftwerk blieps of heerlijke synth minimal wave.
 
Back
Top