Elektrotherapie toestel ombouwen naar synth?

Nicolas 2000

It's a household name
Lid sinds
17 november 2005
Berichten
13.312
Locatie
Bij Herentals, België
Mensen gebruiken wel vaker (aangepaste) toongenerators en andere functiegenerators uit labs als oscillator voor een synth.

Ik vroeg me af hoe praktisch het zou zijn om een elektrotherapeutisch massagetoestel om te bouwen tot oscillator/LFO? Die dingen hebben vaak een paar boeiende golfvormen die qua sterkte en frequentie regelbaar zijn, soms ook nog met een intervalfunctie erop. Nadeel: de output is iets van een 100/150V...

Dit soort apparaten dus: https://www.catawiki.de/l/37242695-n...onische-gerate

Het voorbeeld in de link heeft schijnbaar slechts 1 golfvorm maar er zijn er met meerdere) en extra functies. Niet te verwarren met ultrasone therapiedingen.
Iemand ooit al zoiets geprobeerd? Voor muziek dan. :)
 
Nou als je de electrodes aan je hand en arm spieren plakt. Dan gaan die fibreren. Dus iedere knop die je dan pakt word dan gemoduleerd.

Denk idd kwa voltage niet echt bruikbaar.
 
Zo had ik het nog niet bekeken. :D Bio-LFO. :halleluja

Ik vermoed dat er ergens voor een laatste versterkertrap een nuttigere versie van het signaal zou kunnen afgetapt worden. Moest ik nu al zo'n apparaat hebben staan zou ik het eens proberen, maar om het speciaal hiervoor te gaan kopen is mij een brugje te ver. Even wachten tot een andere freak het op internet voordoet. :)
 
Ik heb ooit een video gezien van gasten die oude testapparatuur (toongeneratoren e.d.) verzamelden en gebruikten om elektronische muziek mee te maken. Zou best eens via ons SF kunnen zijn geweest. Er bestaan overigens ook al plugins die zulke oude testapparatuur simuleren. Jammer dat ik niet meer weet waar dat was...
 
Ik heb ooit een video gezien van gasten die oude testapparatuur (toongeneratoren e.d.) verzamelden en gebruikten om elektronische muziek mee te maken. Zou best eens via ons SF kunnen zijn geweest. Er bestaan overigens ook al plugins die zulke oude testapparatuur simuleren. Jammer dat ik niet meer weet waar dat was...

Monopoly van SF is daar veel mee bezig dacht ik, Hainbach heeft het groot gemaakt lijkt het. De Willem II studio's (Als het zo heet) staan er vol mee.
Laat het vooral duidelijk zijn voor wie dat soort dingen interessant vindt: 150Volt kan prima dodelijk zijn :)
 
Look Mum No Computer heeft ook een bult van die testapparatuur. Maar die werken dus op iets lievere voltages dan die elektrotherapie moppen.
 
Ik heb ooit een video gezien van gasten die oude testapparatuur (toongeneratoren e.d.) verzamelden en gebruikten om elektronische muziek mee te maken. Zou best eens via ons SF kunnen zijn geweest. Er bestaan overigens ook al plugins die zulke oude testapparatuur simuleren. Jammer dat ik niet meer weet waar dat was...

Monopoly van SF is daar veel mee bezig dacht ik, Hainbach heeft het groot gemaakt lijkt het. De Willem II studio's (Als het zo heet) staan er vol mee.
Laat het vooral duidelijk zijn voor wie dat soort dingen interessant vindt: 150Volt kan prima dodelijk zijn :)

Er is inderdaad een paar jaar terug in een draadje wel een paar clipjes te zien geweest, die gingen over oude geluids studio hier in Nederland in de sixties of zo.
Ik weet alleen niet meer welk draadje dat is, volgens mij ging het om het Philips Research Laboratorium.

Wel weer een paar clips gevonden van Kid Baltan en Tom Dissevelt, die maakten eind jaren 50 al gebruik van generatoren.
Ik denk dat Uli binnenkort van deze apparatuur een remake gaat maken, hij wil zo graag allerlei analoog spul uitbrengen. :D
Voor de liefhebbers uit de oude doos;






 
Laatst gewijzigd:
Back
Top