Nieuwe SSI-chips - diy

ishi

Administrator
Staff member
Lid sinds
16 december 2017
Berichten
2.659
Locatie
Utrecht
Is er iemand al aan de slag gegaan met de nieuwe SSI-chips? Zie dat ze inmiddels te koop zijn. Leuk voor wat najaarsprojectjes.. :D

Hele collectie nu:

SSI2130
SSI2140
SSI2144
SSI2161
SSI2162
SSI2164

http://www.soundsemiconductor.com/

Eventueel ook vergelijken met Behringer/Coolaudio varianten, V2044A en V2162/4.
 
Die adapter pcb moet je hem zelf opzetten. Anyhow het is te doen maar qfn en ssop is vrij pittig voor mij.
heb nog 3 kits voor mutable braids, rings en clouds. daarna nooit meer.
 
Die adapter pcb moet je hem zelf opzetten. Anyhow het is te doen maar qfn en ssop is vrij pittig voor mij.
heb nog 3 kits voor mutable braids, rings en clouds. daarna nooit meer.

Ach ja, inderdaad. Die service om het met adapter te leveren zouden ze eigenlijk moeten aanbieden, dat mag best voor wat extra euries. Er zijn vast mensen die dit heel erg moeilijk vinden (en dat is niet onterecht).
 
Zij verkopen alleen tube quantities. Dus die adapter-service zullen de resellers dan aan kunnen bieden. Ik zal ze eens mailen voor een quote voor een tube.. geen idee hoeveel dat er zijn. Bij TI zie ik dat dat best mee kan vallen.

Ik heb net al wat filmpjes m.b.t. handsolderen van QFN zitten kijken.. dat lijkt me toch ook wel te doen. Weer eens iets nieuws...
 
Ik heb net al wat filmpjes m.b.t. handsolderen van QFN zitten kijken.. dat lijkt me toch ook wel te doen. Weer eens iets nieuws...

Ja het is te doen. Maar het is ook makkelijk verkeerd te doen. 805 smt is wel het kleinste wat voor mij te doen is.

Toevallig laats een micro usb connector terug kunnen plaatsen. Ook no leads.
maar goed dat drag solderen ziet er in de filmjes wel erg gemakkelijk uit.

Je kan op ebay ook training kits kopen om het op wat gare onderdelen te oefenen.
 
Back
Top