TC Electronics G Force - CR-2032 batterij heel snel leeg

grandaddy

Modulator
Lid sinds
18 april 2005
Berichten
1.087
Locatie
Waar ik ben
Ik heb van een vriend een 19" TC Electronics G Force (multi fx) te leen.

Ik vraag me, als volkomen leek op het gebied van elektra, af: is het zo dat een uitgeschakeld apparaat, dat wel in een stekkerblok zit waar spanning op staat, toch wat stroom gebruikt? En kan het uitschakelen van de stroomgroep in de meterkast zo invloed hebben op de levensduur van de geheugenbatterij?

De eigenaar vertelde me dat er zich al jarenlang een probleem voordoet met de CR-2032 knoopcelbatterij. Een nieuwe batterij is steeds al na uiterlijk een paar maanden leeg. De displaymelding bij opstarten is dan 'RAM is corrupted, settings cleared'. Dan zijn ook alle User Patches en instellingen weg. (Hij heeft helaas geen PCMCIA card voor de Fireworx). Zelf loop ik ook tegen dit probleem aan.

Er zijn al veel nieuwe batterijen in gegaan, van verschillende merken, dure en goedkope. Het maakt allemaal geen verschil. De G Force wordt eigenlijk heel weinig gebruikt.

Ik schakel in mijn huidige bescheiden geluidsruimte voor de zekerheid (oud pand, verre van 'in topstaat') de stroomgroep uit; de eigenaar van de G Force blijkt hetzelfde te doen.

Reacties van leden met verstand van zaken meer dan welkom! :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Het komt kennelijk meer voor bij apparaten van TC Electronics dat die batterij snel leeg is. Lees hier, dat is na een periode van 2 - 3 jaar. Dat is al niet zo'n lange tijd, maar een tijd van een paar maanden is echt heel kort. Dan deugt er iets niet.
 
Back
Top