Welke connector is dit? Sony MX-P42

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.100
Locatie
HybriDe L!Fe
Click image for larger version  Name:	sony-mx-p42-portable-automatic_360_3638d992f6fbb463ced7d4b676492a03.jpg Views:	0 Size:	34,7 KB ID:	3779833
ik ben al een tijdje opzoek naar een soort 4 pins bnc connector op deze broadcast field mixer.
wie weet welke connector dit is?

ik heb gezocht naar hirose connector zoals bv dees maar dat lijkt hem niet te zijn.

https://www.ebay.com/itm/264386979867

ook aviation connectors zijn het niet. En bnc kan ik alleen met 1 pin vinden.

Er zitten 2 4 pins op 1 daarvan is om 12v op te zetten.
Het gaat om de bnc achtige connector boven de powerswitch.
 
Nou ja, zoek al een maand en 2 minuten na deze post heb ik hem gevonden.

smc 9-4s is de connector en die erop moet is een smc 9-4p. Stond in de service manual.
dit is dus wel een hirose connector. Deze worden voor tv voir wireless transmitter gebruikt.
 
Hmm is moeilijk te vinden. Sony hedft een kabel waar deze op zit. Sony EC-1.5CF
of je moet een heel dure mic kopen.
 
Ik kom deze discussie tegen, daar wil je een connector voor? Lijkt dat het gaat om dit. Helaas niet op voorraad, bij Mouser kennelijk ook niet. Hopelijk ergens anders wel.
 
Ik kom deze discussie tegen, daar wil je een connector voor? Lijkt dat het gaat om dit. Helaas niet op voorraad, bij Mouser kennelijk ook niet. Hopelijk ergens anders wel.

Ja die heb ik gezien maar dat is hem niet.
Andere dimensies en de center gleuf is anders.

Overal kost Sony EC-1.5CF rond de 100e !!!
Maar iemand op ebay verkopt hem voor een beter prijs. Hij gaat de shipping kosten opzoeken .
Anders ben ik bang dat dit grapje 80 a 100 euro gaat kosten.

De mixer werkt op batterijen maar goed will er een PSU voor maken.
Zitten echt top pre-amps in ( transformer balanced) en handige low cut, high cut en compressor expander.
Het soignaal komt er ook nog eens dubbel stereo uit.KAn je 1 stereobundel processen en 1 droog opnemen,
 
Maar iemand op ebay verkopt hem voor een beter prijs. Hij gaat de shipping kosten opzoeken .
Anders ben ik bang dat dit grapje 80 a 100 euro gaat kosten.

(...)

Zitten echt top pre-amps in ( transformer balanced) en handige low cut, high cut en compressor expander.
Het soignaal komt er ook nog eens dubbel stereo uit.KAn je 1 stereobundel processen en 1 droog opnemen,

Ik hoop voor je dat je 'm wat goedkoper kunt krijgen, anders is het inderdaad nogal prijzig. :(

Wel een leuk ding, dit wil je gebruiken om 'ns te experimenteren met eq/compressie bij het tracken en dat je ook het droge signaal kunt opnemen?
 
Deze mixer werkt ook op batterijen en ik gebruik hem voor drum tracking met 4 mics.
Mijn overheads werken goed met de high en low cut en wat compressie.
De pre-amps zijn heel erg goed.
Iemand op Gearslutz zei dat die niet af deed tegenover zijn Neve pre's en daarom heb ik de gok gewaagt.
Echt een heel mooi stukje aparatuur. In 1985 kosten dit beesje 12000$ en ze hadden er 2 in het witte huis.

Heb net ook met een stereo setje Senheiser ME64's in Blumlein configuratie een akkoestische gitaar met zang getest.
Klinkt ook erg goed, met compressie ook.

Dus ik ben kwa pre-amp zo wel voorzien. Nu alleen nog een PSU voor deze mixer maken.
 
Back
Top