Bouw uw eigen 1176 compressor

Thanks voor de compliments. Deze kaarten zitten meestal in duitse Broadcast tafels van Neumann of Lawo. Er valt verder weinig over te vertellen. Ze zijn met zeer goede componenten gebouwd. Check wel of de Elco's nog OK zijn. Op mijn kaarten heb ik ze voor de zekerheid maar allemaal vervangen. Op Ebay betaal je voor twee kaarten tussen de 250 en 300 euro.
Je kan zo 4dB limiten zonder vervorming en 6dB gaat ook nog wel, alleen krijgt het laag dan een randje wat niet onprettig is. Deze analoge vervorming klinkt best OK in tegenstelling tot de vervorming die een Waves L2 toevoegd.
Alle afstellingen worden gedaan met "schroevendraaier standenschakelaars". Het is de bedoeling dat je hem één keer afsteld en hem dan gewoon in die stand laat staan. De standenschakelaars in het midden zijn voor de twee(!?) "recovery times" (soort van release time). Ik heb rec. time 1 op z'n snelst (100 mS) en rec. time 2 op off staan.
 
Origineel geplaatst door matrixxx
ik kan nergens 1 mm soldeer pennen vinden, ikheb toen eens met radiance bij stuut de bruin soldeerpennen gekocht maar 1,3 mm en die passen allemaal net niet (kannatuurlijk me tde dremmel de printplaat in gaan hehehe) maar iemand een tip waar ik ze online kan bestellen??


Ik weet niet of je ze al gevonden hebt, maar Dick Best verkoopt ze voor 2,50 voor 100 stuks.
 
kan je ook topics blokken ? ik heb 1 onafgemaakt projectje .. nou ja eigenlijk 4 maarja .. anyway ik kan dit niet meer aanzien !

trouwens wel geluids voorbeelden van die brick limiters radiance :P
 
Ben nog steeds superblij met mijn 1176 stereobak maar wil hem gaan modden.
Ik wil de inputpots gaan vervangen voor meer stappen rotary's om meer control te hebben.
Wat zijn goede rotary's? wi; wel iets van 16 stappen hebben ofzo.. en welke weerstandswaarden ga ik dan gebruiken?
kan niet echt een schema/overzicht hiervan vinden eigenlijk, Radiance heeft dit wel zo gedaan (wel met minder stappen volgens mij) dus die heeft vast wat tips voor me 8)
 
Origineel geplaatst door da goose
.....tips voor me 8)

Heb ik 8) Ten eerste, ga voor zoveel mogelijk stappen. Ik heb zelf 11 stappen en dat werkt niet echt . Het zijn te grote stappen. Ga b.v. voor 24 staps elma rotary switches.

http://www.mercateo.com/p/live~s.100*115-211269/Drehschalter_1Pol_24Pos_1Ebene_04_1130.html

Voor de waardes van de weerstanden die je gaat gebruiken check deze calculator.

http://quadesl.com/attenuator.html

Total resistance = 10000, number of steps = 24 (hoewel je mischien 23 wil omdat anders je knop klokkie rond gaat), total att. = moeilijk. Ik heb zelf iets tussen de 40 en 60 dB gekozen. Meer als 60 dB werkt niet lekker meer.

Je zou ook b.v. bij number of steps 40 kunnen kiezen en alleen stap 9 t/m 33 op je rotary solderen en de rest met één weerstand zodat het totaal toch 10K word. Zo krijg je een kleiner bereik maar wel met kleinere stappen.
 
0k, switches zien er interresant uit, die ga ik denk ik wel gebruiken!
alleen de andere site werkt niet... java error, mag niet kijken van mr. Gates omdat dat gevaarlijk is :r
Lijkt me overigens dat de inputpots/switch overeen moeten gaan komen met de originel potwaarde of maak je geen gebruik van de impedantie van de pot zelf met zo'n circuit? (lees: weerstandswaarde van de pot tussen beide uiteinden)
 
Origineel geplaatst door da goose

Lijkt me overigens dat de inputpots/switch overeen moeten gaan komen met de originel potwaarde of maak je geen gebruik van de impedantie van de pot zelf met zo'n circuit? (lees: weerstandswaarde van de pot tussen beide uiteinden)

Ja, moet 10K zijn .....check voor die pagina je beveiligings instellingen (java applets uitvoeren in scripts: inschakelen, mischien een java update..?) Die calculator is echt een must!!
 
Ben alvast wat werk aan het plannen voor 2012.

heb een vervanger gevonden voor de ll5402, de xs1100, ik zou echter niet weten als de kwaliteit hier net zo goed van is.

voor de ll1540 heb ik nog geen goedkoper alternatief.(ook al zijn ze optioneel, toch zou ik ze er toch er in wil hebben)

De Pcb's kan ik echter nergens vinden, weet iemand als ik die ergens nog vandaan kan halen?

Dan mis ik nog een aantal componenten of een lijst waar deze allemaal op staan.


Ik ga inderdaad voor een stereo versie.
 
deze kun je ook gebruiken als vervanger voor de 5402, die passen ook op de pcb.

en deze kun je ook mooi gebruiken als metertje

type is gewoon +/- voor de meter, en een +/- voor de verlichting.

Ik heb bovenstaande beide in mijn 1176 zitten en werkt perfect.

mocht je voor de stereo versie gaan raad ik je ook aan om dit te kopen.
 
Ja, wel duur ja, nu de dollar weer wat gestegen is.
Ze hebben trouwens ook complete kits

http://hairballaudio.com/shop/index.php?cPath=22

Maar een 1176 purusha case is 126 euro met shipping.
Is wel een stuk minder duur maar als je ziet wat jer er voor krijgt toch weer wel duur.
Hij was eerst ook veel goedkoper maar heeft de prijs steeds opgeschroefd.
Zo´n case van hem zou nit meer dan 50 euro moeten kosten...
 
Ja, wel duur ja, nu de dollar weer wat gestegen is.
Ze hebben trouwens ook complete kits

http://hairballaudio.com/shop/index.php?cPath=22

Maar een 1176 purusha case is 126 euro met shipping.
Is wel een stuk minder duur maar als je ziet wat jer er voor krijgt toch weer wel duur.
Hij was eerst ook veel goedkoper maar heeft de prijs steeds opgeschroefd.
Zo´n case van hem zou nit meer dan 50 euro moeten kosten...

klopt, ik zou het denk ik ook niet zo 123 opnieuw doen...
niet zo'n heel goed idee om aan te raden bij nader inzien ;)

ik ben off, fijne wisseling alvast! :D
 
Back
Top