Motu 24I/O voeding

een dubbele variant van degene die in de 2408MK3 zit ook.

Ik heb er ook ooit 2 geroosterd gehad, voor 300 p/s laten repareren destijds bij MOTU. Is een bekend designprobleem, ik neem hierom ook nooit geen MOTU spul meer.
 
Ik heb begrepen dat bv de RME dacs een probleem hebben dat de caps in de voeding erg belast worden en daardoor im de zoveel uur gerecapped moeten worden.
niet een design probleem maar meer een high end design met hogere voltages of zoiets.

Kan bij motu wellicht hetzelde zijn.

Kun je niet gewoon de voedings caps vervangen?
Eerst meten wat je uit de trafo krijgt, daarna meten na de brug gelijkrichter. Als dat in orde is gewoon de filtercaps vervangen.

Is het proberen waard.

Evt kun je hier fotos delen. Ben geen expert of zo maar heb wel een x aantal voedingen gebouwd.

Cheers
 
Kan bij motu wellicht hetzelde zijn.

Cheers

Nee zoals ik al zei, zitten er in de 24io 2 voedingstrafos uit de 2408MK3 om al die IOS te poweren, wat dus als gevolg heeft die doorgebrande printen, omdat ze gewoon te warm worden door die 2 trafos naast elkaar. ik heb ze niet opengemaakt maar gewoon teruggestuurd.
Een designflaw dus.
 
Thanks voor de info tot nu toe! :okdan:
nmnn Dit is een foto:
Zoals je kan zien is de rechtse aardig verkleurd...
Blijkbaar zou men de 230V / 110V schakelaar naar 110V geswitcht hebben en 230V te eten gegeven hebben...
Let wel, de Motu start nog op maar laat em liever niet langer dan 30 sec. aan...

Cheers,
Exo. :mega:
24IO voeding.jpg
 
Back
Top