nep-leer Space Echo RE-201 mooi maken

RiSC

Stamgast
Lid sinds
16 januari 2004
Berichten
411
Locatie
Breda
Mijn Roland Space Echo RE-201 kan wel een opfrisbeurt aan de buitenkant gebruiken.
Waarmee kan ik het nep-leer op de buitenkant weer een beetje een mooie zwarte diepe glans geven?

IMG_0430.jpg
 
Hemel, met zo'n hefbomen op de jack connectors zou ik niet gerust slapen.
 
Hemel, met zo'n hefbomen op de jack connectors zou ik niet gerust slapen.

Een beetje slordig is het wel inderdaad.
Ik had deze eerst met normale jacks aangesloten op een patch-bay maar toen was het volume heel laag.
Geen tijd en niet genoeg slaap om het uit te zoeken, met een geconverteerde XLR kabel werkte het wel. Sindsdien ziet het er zo uit.
 
als dat resultaat niet tevredenstellend is kan je ook zelf de tolex vervangen.
de RE-201 is makkelijk uit elkaar geschroevd. tolexen is voral rond hoeken even wennen, maar het is eenvoudiger als men denkt - heb vorig jaar mijn fender rhodes zelf gedaan en onlangs dat het een gigantische bak is, is het resultaat super geworden.

alles wat je nodig hebt is een doos kontaktlijm en wat tolex - zijn honderden tutorials op youtube.

www.ep-service.nl verkoopt tolex in alle kleuren en maten
 
als dat resultaat niet tevredenstellend is kan je ook zelf de tolex vervangen.
de RE-201 is makkelijk uit elkaar geschroevd. tolexen is voral rond hoeken even wennen, maar het is eenvoudiger als men denkt - heb vorig jaar mijn fender rhodes zelf gedaan en onlangs dat het een gigantische bak is, is het resultaat super geworden.

alles wat je nodig hebt is een doos kontaktlijm en wat tolex - zijn honderden tutorials op youtube.

www.ep-service.nl verkoopt tolex in alle kleuren en maten

Bedankt voor de tip! Ik ben eigenlijk heel tevreden met het resultaat. Ik heb dat "Amp & Case "spul van MusicNomad gebruikt op de RE-201, de OSCar en de Prophet VS op de foto.
De kleuren worden er veel dieper door en het zwart donkerder. De tolex ziet er weer een paar decennia jonger uit:
 

Attachments

  • IMG_9613.jpeg
    IMG_9613.jpeg
    78,8 KB · Bekeken: 147
Ik zie dat je al geholpen bent maar voor zij die toch nog op zoek zijn naar een middeltje om zwart terug te conditioneren: WD-40 Oliespray op een doek aanbrengen, daar mee over het te behandelen oppervlak gaan en daarna met een microvezel doekje opwrijven. Spotgoedkoop, overal te vinden en met een goed resultaat. Ik doe dit zelf met Stuurlinten van racefietsen, zwarte Kunstofonderdelen van de wagen en vroeger de tolex zijkanten van een Roland System 100 model 101 :okdan:.

Ook een standaard lederbehandelingsmiddel kan perfect.

:doei:
Danny
 
WD-40 Oliespray op een doek aanbrengen, daar mee over het te behandelen oppervlak gaan en daarna met een microvezel doekje opwrijven.

WD-40 is ook een smeermiddel dus dat maakt alles ook een klein beetje vettig volgens mij.
Ik heb 't idee dat voor in de studio cockpitspray/siliconenspray wat handiger is.
 
WD-40 is ook een smeermiddel dus dat maakt alles ook een klein beetje vettig volgens mij.
Ik heb 't idee dat voor in de studio cockpitspray/siliconenspray wat handiger is.

Je zou dat denken maar niets is minder waar. Je moet het wel opwrijven, hé. Ik pas het op vele zwarte oppervlakten toe en heb er nooit last mee gehad, geen erin plakkend stof, geen vettig gevoel. Het is natuurlijk maar een tip en als je je er niet goed bij voelt moet je het niet doen. Maar een tip is altijd meegenomen, al was het maar om te lezen :mexico:.
 
Back
Top