Farnell Pulse Generating System (kepotski) - kan iemand deze repareren

japinsky

Ouwe rot
Lid sinds
22 januari 2004
Berichten
557
Locatie
lima, peru soms ook in de limburg met pa in de oto
>>>>>>>>>>>
evenfall + pulse generating system 2016.jpeg


Hoi

vandaag gemerkt dat mijn oh zo geliefde farnell pulse modulating system, in deze foto te zien op de pauk, het metaforische loodje heeft gelegd

Er komt enkel een buzz of hum uit , ... bzzzzz

erg jammer, wou hem beginnen combineren met mn laatste nieuwe eurorack aanwinsten :/


Mijn vraag was of iemand deze kon repareren ...
Mijn vraag was ook of iemand de zijne verkocht ? Zou hem graag overkopen.

1 van de voorlaatste opnames dat ik ermee gedaan heb , gebeurde in 2016

in vette combo, met de evenfall minimodular, wat een duo die 2, unglaublich !!!

het lijkt alsof het gisteren leek dat het was ;-)

https://audiomack.com/song/jap/pulsating-repercussions
 
Heb je al gechecked wat er wel werkt?

krijg je nog wel envelope en lfo mod signaal?
Of doet niets het? Lijkt me vrij makkelijk om te vinden welk synth deel niet werkt aangezien het een modular is.
Daarna kijken of je een schema kan vinden en dan een reperateur vragen om het te fixen.
 
Niets doet het, enkel luide buzz hum, wat is het 50 Hz ...

hebem vandaag open gedaan, ik zie lekkende caps aan de power supply , maar aangezien ik geen condensator metertje (capaciteits meter?) heb, heb ik de weerstand gemeten ... ik krijg niet echt een oneindige weerstand, denk ik, ... heb wat geile fotootjes getrokken

farnel pulse generating system power supply.jpg


farnell pulse generating system power supply colorful pins out.jpg


farnell pulse generating system power supply leaking caps.jpg
 
eo jammer dat je niet kan editten, wou er dit nog a toevoegen :::

vettig bruin goedje (cfr. laatste foto) bozere tongen beweren dat het naar kattepis riekt ... maar ik riek niks ...

misschien snel een metertje bestellen ofzo, maar visueel toch duidelijk ... of niet ? de fuses , hoewel
zeer dunne draadjes, geven nog signaal door ... vandaag heb ik de uiterste module visueel gecheckt
toch ook wel bruine vlekken op sommige plekken op het circuit board ...

morgen andere modules eens checken, & foto's nemen want wil niet dat k de connecties tussen de modules kwijtspeel ...

condensatoren checken met weerstands metertje is toch ook niet datte, denk ik ...

alle hulp = welkom

alsook, hum & dat niets het doet, lijkt me een goede indicator te zijn, van dat er iets is met de power supply, no ?
 
Laatst gewijzigd:
Kan de psu los? Dat zou ik wel snel doen.
meet je dan + en - v? ( ff kijken of je een service manual kan vinden ) vaak 12 of 15 v ofzo.

Zo niet dan weet je dat de psu gefixt moet worden.
recappen kun je blind doen bij zo een oud beesje.
Dat moet toch gebeuren. 2 2200uf caps kosten niet zo veel.
Een andere test is de wissel spanning meten uit de trafo. Die kan ook stuk.

Zodra de psu het doet 1 voor 1 de modules aansluiten en testen.

Die synth ziet er wel tof uit. Past mooi in een kern reaktor. Echt vet!
 
OKidoki super tips ! ja op de frontplaat v d power supply staat dat het op + 5 - 5 V & + 25 - 25 V marcheert/functioneert :) voor elke 5 V rail een fuse 500 mA
voor de dikkere potentere 25V een dikke 1A , alsook is er master fuse ...

Service manual op ebay te koop.

Iemand kennis van de Eire capacitors, lijken me redelijk nieuw te zijn, over het algemeen is het interieur in quasi onberispelijke staat

Even luidop denken: als de fuses het niet begeven hebben ... kan het dan iets ernstigs zijn ????

Hier nog een fotootje van bruin goedje, denk ik, op circuit board van de laatste module
de Output Unit Variable Slope ./////////



wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==


ah, ter goeder info orde, de synth de evenfall minimodular - in de eerste foto bovenop de farnell pulse generator
gekocht in master wave parijs, waarvan de website buiten dienst is, hopelijk moeten ze niet sluiten :/,
in zomer +- mid jaren 2000 marcheert gelücklich nog wel +++++
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top