Roland JP8000 opknappen of verkopen?

olafmol

[EXPANSIONS]
Lid sinds
23 juli 2001
Berichten
8.784
Locatie
Utrecht
Hallo, graag jullie mening! Ik heb hier een JP8000 staan die ik niet meer gebruik en dus van de hand wil doen, maar die wel een onderhoudsbeurt nodig heeft: nieuwe batterij voor RAM geheugen, re-capping zodat de main outs het weer doen (bekend probleem bij de JP8000, simpel te doen schijnt), en 2 afgebroken toetsen die er los inhangen.

Wat zouden jullie doen? Laten opknappen en dan te koop zetten, of als "opknappertje" voor natuurlijk een lagere prijs te koop zetten? En welke bedragen zouden realistisch zijn voor beide scenarios? NB ik ben niet handig met soldeerbouten dus zelf doen is niet echt een optie.

bvd voor het meedenken!
 
Ik zou 'm zo te koop zetten als je het niet zelf kan. Het is (nog) niet zo dat een mooie 8000 aan de hoofdprijs gaat, dus veel ga je er niet op verdienen, laten herstellen is vast al n redelijk prijskaartje tov een zieke aanbieden - wat gaat een goeie? 500? als je 300 krijgt voor je zieke lijkt t ok?
 
Er stond afgelopen jaar een zieke jp 8000 voor 200 op marktplaats, dus ga je hem volledig fiksen en er 500 voor vragen of minder dan 300 voor krijgen ?
Daarintegen stond er een mint jp8080 die voor 700 ging.
 
Er stond afgelopen jaar een zieke jp 8000 voor 200 op marktplaats, dus ga je hem volledig fiksen en er 500 voor vragen of minder dan 300 voor krijgen ?
Daarintegen stond er een mint jp8080 die voor 700 ging.

ik heb geen idee wat het slimst en realistisch is, vandaar mijn vraag hier :)
 
Ik zou 'm zo te koop zetten als je het niet zelf kan. Het is (nog) niet zo dat een mooie 8000 aan de hoofdprijs gaat, dus veel ga je er niet op verdienen, laten herstellen is vast al n redelijk prijskaartje tov een zieke aanbieden - wat gaat een goeie? 500? als je 300 krijgt voor je zieke lijkt t ok?

wat zou zo'n reparatie normaliter moeten kosten?
 
Als je het niet zelf kan en je twijfelt toch wat te doen, dan zou ik een offerte/prijsindicatie opvragen bij Iemand die de reparatie kan uitvoeren. Dan kun je Kijken of het interessant is om te doen (als je het vanuit een financieel oogpunt doet). Als hij niet in mint conditie is na de reparatie dan zal ik uitgaan van €400 - €450.

dan is het sommetje te maken tussen wel of niet opknappen....maar wellicht herontdek je de JP na een eventuele reparatie :)
 
lol.. door dit topic geleerd dat alle JP's dus last krijgen van volume problemen, ik dacht dat het aan de mijne lag, mooi dat er dus een oplossing is.
Ik ga het binnenkort eens proberen te fixen.
 
Als je het niet zelf kan en je twijfelt toch wat te doen, dan zou ik een offerte/prijsindicatie opvragen bij Iemand die de reparatie kan uitvoeren. Dan kun je Kijken of het interessant is om te doen (als je het vanuit een financieel oogpunt doet). Als hij niet in mint conditie is na de reparatie dan zal ik uitgaan van €400 - €450.

dan is het sommetje te maken tussen wel of niet opknappen....maar wellicht herontdek je de JP na een eventuele reparatie :)

tnx. Iemand tips/suggesties voor goede reparateurs in/om Utrecht?
 
Ik zou YT videos zien met soldeer les en een oude electr prul opendoen (eender wat dat een printplaatje heeft en wat leeftijd)dat je hebt liggen en er op oefenen met solderen en als t wat lukt t vervolgens lekker zelf maken.
 
Zag ik deze nu hier voorbij komen?
 

Attachments

  • soldering-tutorial.pdf
    1,2 MB · Bekeken: 181
Ik heb ook problemen met mn outputs, soms pakt ie ze niet zo goed, soms mono.... Ik dacht al, misschien moeten er nieuwe outputs op. Ik kan solderen, maar nooit SMD gedaan, maar dit lijkt me niet heel lastig? Zolang ik de print niet kook met mn soldeerbout kan het niet echt fout gaan toch?
 
Reken maar dat het fout kan gaan, een groot deel van de reparaties die ik doe zijn hersteloperatie. Maar met geduld, en oefening kun je een heel eind komen!

Daarom zij ik maak hem deels. Alleen de toetsen plaatsen ene en nieuwe batterij. Dat wil die nog en eens proberen. Ff schroeven om te kijken hoe iets in elkaar zit, is niet te doen.. Helemaal met youtube moet iedere halvezool het toch kunnen. Solderen aan de print zou ik niet doen.
 
Heeft een 8000 zulke kleine componenten? Ik zou vermoeden dat de caps vd voeding zelf wel te wisselen zijn zonder SMD kwaliteiten vd soldeerder.

Een halve seconde google later:

 
En over ee pomp en wick wordt niet gepraat in die pdf... is stook trouwens altijd t tin heet met de bout, vloeit zo vd bout naar waar ik t wil, wat ze net zeggen niet te,doen. Ik verwarm korter dan ze zeggen wed ik. Anyway.
 
Back
Top