Frequency Central waverunner probleem

Lid sinds
15 februari 2007
Berichten
1.002
Locatie
Vlakbij Hulst
Ik kocht onlangs een tweedehands Waverunner Mk1 DIY maar die doet het dus niet zo goed.

Het komt erop neer dat het lijkt alsof de distort knop van uiterst links naar uiterst rechts gaat, niet over de volledige range van de knop maar op 1 millimeter. Er is ook echt geen zone tussenin waarin de waves 'normaal' zijn. Daardoor komen er enkel ramps/zaagtanden uit de module. De pulse wordt een gate die altijd open is of een gate die altijd dicht is. De sample en hold is redelijk normaal maar die reageert dan weer totaal niet op de distort knop. De laatste wave zou een stepped triangle moeten zijn maar die is er gewoon niet. kHeb dit alles gescoped om zeker te zijn dat mijn oren me niet bedriegen.

Ik heb gechekt of ik op't zicht iets zie loszitten, maar dat lijkt me niet.

Is hier iemand die dat ding zou kunnen fixen? Veel heb ik er niet voor betaald dus zo'n ramp is het op zich niet, maar het is een te leuke module om het niet even te proberen oplossen.

Take care, Simon.
 
De verkoper verzekert mij dat de module naar behoren werkte toen hij ze verzond - dus het moet iets stoms zijn. Als iemand enige nuttige ideeën heeft hoor ik het graag.
 
Check ff die gast achter frequency central zelf. Volgens mij antwoord hij wel snel. Heb zelfs via social media wel eens contact met m gehad over de envelopes die ie verkoopt. Aardige kerel.
 
Ik denk niet dat je heel veel fout kunt doen met de Waverunner als gebruiker. Handigst is denk ik om Rick van FC even een berichtje te sturen. Via FB Messenger reageert hij meestal erg snel.
Misschien kun je eens kijken of de pot die gebruikt is voor Distort wel de juiste is volgens de BOM (het rare is dat ik in de BOM B100K zie staan, maar op de foto in de build doc zijn het volgens mij B10K's...).
 
Het is ook de knop met waveforms, daar zit geen stepped triangle als laatste wave. Ik vind het een heel raar probleem. De merde is dat ik niks van electronica ken en bouwschema's daar staar ik me scheel op. Zal al es checken op de pots juist zijn, dat was het eerste waar ik aan dacht maar het zijn 4 identieke alfa pots dus dat lijkt me ok aangezien de rate knop en de multiply wel gewoon normaal werken.
 
Screenshot_20200409-112202.png
 

Attachments

  • Screenshot_20200409-112202.png
    Screenshot_20200409-112202.png
    286,7 KB · Bekeken: 89
Dat ziet er niet echt uit als een officiële Wave Runner van Frequency Central. Lijkt meer iemand z'n eigen brouwsel, dus ik denk niet dat je daarmee bij FC terecht kunt. Wave Runner is maar 4HP, deze lijkt me iets van 8 en de jacks zitten op rare plekken. Kun je op de pots geen markeringen vinden van A..K of B..K? Op de foto zie ik ze zo niet.
 
Het is idd een Mk1 DIY - had ik door toen ik hem kocht dat het niet de 'normale' was. Maar volgens de verkoper werkte hij wel, wat ik veorigens wel geloof - en dat doet hij, althans half. De elec druid chip zit er wel in dus het lijkt me dat de opties er wel inzitten. Ik snap er geen snars van. Nee geen markeringen op de pots. Enkel alpha en 1L3...
 
Als het wel een officiële is dan zou ik gewoon Rick even polsen. Hij weet het waarschijnlijk het beste. ;)
 
Misschien kun je op de pagina die je linkt Tom Witshire een berichtje sturen, zo te zien reageert die ook erg snel. Ik zou bijna denken dat het niet veel uitmaakt wat voor pot er op zit, maar dat die er nu zit misschien wel defect is. Misschien nog een optie om even het frontpanel er af te halen om te kijken of je nog iets op de pot ziet staan?
 
Ik ga dat (morgen) eens doen. Blijkbaar dacht de verkoper verkeerderlijk dat dit een waverunner was - nuja, zoveel verschil zit er niet op, al is wat hierop mist wel gedeeltelijk waar ik hem voor kocht (de sync output, de skewable noise, en de stepped triangle). Oh well. Als deze nu gewoon terug 'normaal' zou werken is dit een kanjer van een syncable lfo.
 
Sync is een input, maar ik neem aan dat je dat bedoelde... ;) Die stepped triangle kun je natuurlijk ook met een Sample & Hold en de gewone triangle maken. S&H vind ik sowieso onmisbaar in een modulair systeem.
Wave Runner heb ik altijd erg fijn gevonden, veel gebruikt!
 
Back
Top