Prophet 600 opgeblazen? Is een soort kerstboom geworden

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.104
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Altijd leuk, studio net voor 90% weer aangesloten; dikke bak met ruis.
Dus net de stekkerdoos gevonden waar de ruis vandaan kwam, dus stapsgewijs aangesloten gear proberen uit te sluiten:

VONK uit de stekkerdoos en stoppen eruit.

Stekkerdoos ertussen uit gehaald en weer stuk voor stuk gaan kijken of alles werkt.
Nu lijkt het erop dat de prophet 600 een opdonder heeft gehad. Die start op en lampjes gaan branden, maar nogal random. Komt ook geen geluid uit.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Ff de motorkap open gedaan, maar alles ziet er clean uit, geen verbrande onderdelen zo op het eerste gezicht,

(Heb nog een teensy met Gligli erop klaar liggen, die moet er al 2 jaar in worden gezet.)
 
Stekkerbakken zijn tegenwoordig wel minder te vertrouwen is mijn ervaring. Dit jaar heb ik er al 3 weg kunnen doen door interne sluiting. Hema, Action, allemaal rommel. In je studio gebruik je gewoon goede bakken, zo blijkt maar weer!
voor wat er met je P kan zijn, van alles, als je geluk hebt alleen iets in je voeding, als je pech hebt natuurlijk niet ;)
 
Stekkerbakken zijn tegenwoordig wel minder te vertrouwen is mijn ervaring. Dit jaar heb ik er al 3 weg kunnen doen door interne sluiting. Hema, Action, allemaal rommel. In je studio gebruik je gewoon goede bakken, zo blijkt maar weer!
voor wat er met je P kan zijn, van alles, als je geluk hebt alleen iets in je voeding, als je pech hebt natuurlijk niet ;)

Ja ik ben erachter gekomen dat het de stekkerdoos zelf was. Er zitten van die fijne kinderslot blokjes in die de hufters met metalen veertjes hebben bevestigd.
Doordat je de stekkers er echt hard in moet rammen zijn die los geschoten en wslk de sluiting veroorzaakt.

Ben bang dat het niet de voeding is die kapot is. Er zal iets in de aansturing kapot zijn. Bij opstarten geen geluid, maar de leds en nummer display gaan wel een beetje random maar toch in patronen aan en uit. Ben een beetje bang dat ik het verder sloop als ik 'm aanzet, dus heb het niet gefilmd ofzo. Verder dus helemaal geen geluid uit het apparaat.
 
Ik kan je misschien troosten. Voor gligli in de 600 moet je 600 helemaal op punt staan want anders verpest die mod gans je bak. Dus aan een deftig nazicht en mogelijk aanpak vd voeding was je, tenzij dat net gebeurd is, toe.
 
Zit nu alweer een uur of 2 op de prophet 600 te spelen zonder problemen. snap er geen hol van.
Of de voeding is kapot maar blijft het soms toch een tijdje doen, of een chip gaat soms moeilijk doen nadat ie warm is, of wellicht een kabel ergens slecht contact (heb ik wel vaker bij SCI ;) )
Hoe dan ook, ze doet het momenteel weer.
 
dry solder joint kan altijd, temp wissel, beetje bewegen en einde met de pret
 
Back
Top