waar koop ik het makkelijkst eurorack knoppen online? (België in coronatijden)

W07

Stamgast
Lid sinds
5 januari 2016
Berichten
264
Ik zou graag een set van tien Davies 1900h knoppen met ronde as kopen om een module wat te upgraden, maar heb totaal geen ervaring met DIY. Welke online winkel kunnen jullie me aanraden? Liefst in België, evtl Nederland, ik weet niet hoe covid internationale pakketdiensten beinvloed.
Zo goedkoop mogelijk (bvb geen verzendkosten) is ook een plus.

ben zelf wat aan het googelen, maar t meeste wat ik vind komt uit china (ahem) of, thonk (uk) en shneidersladen
 
Ik zou toch gewoon Thonk doen. Zijn altijd snel en secuur. Verzendkosten vallen ook wel mee.
 
Laatst gewijzigd:
ik slaag er niet in ze in mijn winkelmandje te krijgen op de thonk website, en er staat een rode banner ivm gesloten/beperkte operationaliteit? misschien vind ik de knop gewoon niet?
 
nu zegt de site dat ze stoppen met orders te nemen voor de komende 3 weken :( alternatieven?
 
Het lastige is dat veel van de andere "knoppen winkels" geen Davies hebben. Als je andere ook goed vindt is er natuurlijk keuze genoeg.
Overigens, de Davies clones die Tayda heeft zou ik niet nemen. Die hebben niet de koperen inserts zoals die van Thonk dat wel hebben.

nb. ik zal vanavond mijn knoppen-stash even bekijken of ik er nog wat heb. Davies knoppen waren altijd de eerste die ik er af haalde omdat ik ze niet mooi vind. Smaken verschillen! Zoek je zwarte? of zijn andere kleuren ook goed?
 
Wow, dat zou nice zijn! ja, echt wel zwarte, of evtl 4 zwart 4 wit. Ik heb een mooie zwarte case uitgebouwd waarin een zwarte 8hp veils clone zit, en die heeft nu van die zwarte mini-pots die ik echt niet zo tof vind. Het is vooral omdat davies 900 groter zijn en dus wat ergonomischer. En de maker raadde me davies 1900h 6.35mm met ronde as aan als compatibel.

Wel klote voor de DIY community dat thonk sluit. Ik hoor de naam veel vermeld bij bouwers.
 
Wel klote voor de DIY community dat thonk sluit. Ik hoor de naam veel vermeld bij bouwers.
Is zo te zien slechts voor 3 weken, dus is (als het goed is) maar een tijdelijk issue.
 
FYI er zit veel kwaliteitsverschil in die knoppen. Die van Banzai hebben bijvoorbeeld geen bronze sleeve aan de binnenkant maar zijn helemaal van plastic. De streep bovenop is er bovendien opgeprint. Die van Thonk hebben een embossed streepje dat opgevuld is met wat verf. Dat verschil stoort mij nogal, maar misschien boeit het je geen reet.
 
Als dit is wat je wil...


Een setje van 16 knoppen dat weg mag voor 50 Euro totaal excl. verzending. Mooi afgewerkte aluminium knoppen.
De twee kleinere modellen zijn voorzien van indicatiestreep en grip rand. De grootste enkel een indicatiestreep.
 

Attachments

  • Alu Knoppen 1.jpg
    Alu Knoppen 1.jpg
    52,7 KB · Bekeken: 126
Gotron in Gent en die zit in nog meer plaatsen in België.
Ik heb het idee dat die wel zullen blijven bestaan.
Er zijn er nogal wat gestopt In België en Nederland vanwege internet helaas.
(Ook in Brugge) Maar die draai - knopjes die heb ik altijd zelf gemaakt.
Met wat spullen en materiaal is dat niet zo moeilijk.
 
Back
Top