AS3340A, verbeterde versie

ishi

Administrator
Staff member
Lid sinds
16 december 2017
Berichten
2.656
Locatie
Utrecht
AS3340A VCO improved version of AS3340 in evaluation:


alpha.jpg


"Many things changed, re-designed. As a result,
externaly "visible" things:
- minimized influence of negative supply on oscillator
- more flat temperature curve (less sensitive to variations on pin1 and pin2)
- minimized influence of PWM on frequency
some other things."
 
dat ze maar opschieten met die nieuwe MAT03 klonen (AS395). 2 transistors en wat diodes, dat moet toch minder problemen opleveren...:P
 
Heb je toevallig ervaring met de "oude" versie?
Ik heb nog 3 VCO’s met de oude variant. Nog niet helemaal klaar, moet de panels nog maken. Maar dat dat issue met PWM opgelost is maakt ze wel interessant. Misschien dat ik ze upgrade.
 
SmartBits : De vraag kwam op omdat ik (al een tijdje) bezig ben met een soort van ribbon-controller, zelfbouw. Daar wil ik een heel simpel synthje bij, hoeft niet iets heel bijzonder te zijn. Een kant en klare VCO is dan prima, en oriënteer me daar nu op. Als deze nieuwe nog wat beter is dan oude (en de oude het al goed deed), dan is dat misschien het wachten waard dat deze te koop is.
 
Maar dat dat issue met PWM opgelost is maakt ze wel interessant.

Niet bekend met deze versie van de 3340, lees nu op MW over dit probleem in een draad over de TH VCO Maximus. Krijg de indruk dat het te beteugelen is, hoewel er soms kennelijk weer wat andere problemen voor in de plaats komen. Nou ja, het is dan inderdaad misschien geen gek idee om te wachten op de nieuwe versie.
 
Niet bekend met deze versie van de 3340, lees nu op MW over dit probleem in een draad over de TH VCO Maximus. Krijg de indruk dat het te beteugelen is, hoewel er soms kennelijk weer wat andere problemen voor in de plaats komen. Nou ja, het is dan inderdaad misschien geen gek idee om te wachten op de nieuwe versie.
Ik heb zelf die van Kassutronics, op pagina 1 en 2 van dit draadje op MW komt het issue aan bod. Alfa geeft daar zelf ook al aan dat het in een toekomstige versie opgelost zal worden. Het verschil bij die van Kassu is 1 Hz, of 5 cents. Dus niet heel extreem, maar mocht ik de nieuwe versie redelijk goedkoop kunnen krijgen dan denk ik dat ik ze wel vervang.
 
Heb je toevallig ervaring met de "oude" versie?

Ik heb hem gebruikt in de TH Maximus. Ik heb ze ook in verschillende pre-built synths zitten (o.a. Deckard's Dream) en daar functioneren ze prima. Ik wilde nog eens een vergelijking maken tussen de verschillende varianten van 3340. Daar zal ik de nieuwe Alpha ook zeker in meenemen.
 
Ik heb hem gebruikt in de TH Maximus. Ik heb ze ook in verschillende pre-built synths zitten (o.a. Deckard's Dream) en daar functioneren ze prima.
Merk je in de DD dan ook dat pitch issue bij PWM?
 
AS3340A VCO improved version of AS3340 in evaluation:


- minimized influence of negative supply on oscillator
- more flat temperature curve (less sensitive to variations on pin1 and pin2)
- minimized influence of PWM on frequency
some other things."

Yep,grappig dat er 'minimzed' gebruikt wordt,maw de problemen zijn nog niet opgelost dus...
 
Voor degenen die met de 3340 aan de slag gaan, is dit een handig document, geschreven door Rob Hordijk:

Bedankt. :) De gebruiksaanwijzing voor de 3340, zeg maar. Heb het even snel doorgelezen, er zitten wat haken en ogen aan, maar oplosbaar.
 
Back
Top