Roland CR78 individuele output mod

fourier

FFT
Lid sinds
27 juli 2004
Berichten
2.975
Locatie
amsterdam
Ik ga binnenkort mijn Roland CR78 voorzien van midi en nu dacht ik....als ik dan toch bezig ben wil ik meteen individuele outputs aanbrengen. Maar kan er weinig tot niks over vinden op het internet of hier op het forum.

Is hier iemand die toevallig een schema heeft welke pins ik moet aftappen? Ik weet dat sommige instrumenten gebundeld zitten op 1 pin maar weet niet exact welke. Ik weet ook dat Analogue Solutions vroeger een break-out box verkocht met de mod dus het is zeker mogelijk.

Alle info is welkom. :D
 
De mijne heeft individuele outs en een MIDI to trigger kit. Dus het kan wel. Maarten van Artefacts heeft de mijne gedaan. Was wel een bevalling geloof ik. PM me maar, misschien kan ik nog wat vinden.
 
Ik ken iemand met de nodige ervaring die het afraad. Er is weinig plaats en het is een boel gedoe. Midi sync via de externe chd en verder niks bij mij. Hoewel ik m ook graag extern out had gehad. Houd rekening met kans op waardeverval en risico op slechte werking.
 
Houd rekening met kans op waardeverval en risico op slechte werking.

Waardeverval??? Elke CR78 met midi die ik tegenkom is veel duurder dan één zonder midi...dus dat lijkt me erg stug. Midi inbouwen is relatief eenvoudig alleen veel gesoldeer. Maar in 2 avondjes moet het wel lukken lijkt mij.

Wbt individuele outputs...dat zal idd een hoop gedoe zijn. Daarom hoop ik dat iemand die het al eens heeft gedaan het heeft gedocumenteerd zodat ik het niet hoef uit te zoeken.
 
Dit is er eentje die de output mod heeft, de Analogue Solutions mod (dat is een andere dan de output mod) en een Kenton kit. De AS mod is er hier al uit. Die bestond uit een extern kastje met pots.
 

Attachments

  • IMG_8251.jpeg
    IMG_8251.jpeg
    35,6 KB · Bekeken: 117
  • IMG_8247.jpeg
    IMG_8247.jpeg
    111,1 KB · Bekeken: 111
  • IMG_8250.jpeg
    IMG_8250.jpeg
    78,2 KB · Bekeken: 114
  • IMG_8248.jpeg
    IMG_8248.jpeg
    113,2 KB · Bekeken: 117
  • IMG_8249.jpeg
    IMG_8249.jpeg
    89,4 KB · Bekeken: 108
Dit is het Analogue Solutions kastje, dat zover ik weet destijds alleen door AS zelf in-/aangebouwd werd. Ik heb de inbouwhandleiding liggen, maar daarop staat dat hij "voor intern gebruik" is.
 

Attachments

  • IMG_8254.jpeg
    IMG_8254.jpeg
    31,7 KB · Bekeken: 112
  • IMG_8253.jpeg
    IMG_8253.jpeg
    62,3 KB · Bekeken: 114
@etaoin Zou ik misschien een kopie (pdf) van die inbouwhandleiding mogen hebben? Wil er best wat voor betalen :D

Je hoeft mij niet te betalen, ik heb 'm ook via-via gehad. Ik wilde hem alleen niet op een openbare site posten wegens copyrights. Ik PB je wel even.
 
Bedankt. Ik zie alleen dat dit niet de handleiding is voor de individuele outputs maar voor de tuning van de individuele instrumenten voor de breakout box. Mocht je de output handleiding toevallig ook hebben hoor ik het graag!

Nee, die heb ik niet. De CR78 die hier staat had dat allemaal al erin zitten, met het verzoek het er allemaal uit te halen. Er zit niks bij van de individuele outputs, vandaar de foto's ervan (want heel veel meer dan een paar jacks en draadjes is het niet, en ze hebben in deze unieke kleuren draad gebruikt, dus dat zou te volgen moeten zijn). Ik heb alleen de AS mod en de Kenton handleiding erbij.
 
Waardeverval??? Elke CR78 met midi die ik tegenkom is veel duurder dan één zonder midi...dus dat lijkt me erg stug. Midi inbouwen is relatief eenvoudig alleen veel gesoldeer. Maar in 2 avondjes moet het wel lukken lijkt mij.

Wbt individuele outputs...dat zal idd een hoop gedoe zijn. Daarom hoop ik dat iemand die het al eens heeft gedaan het heeft gedocumenteerd zodat ik het niet hoef uit te zoeken.

Sommige mensen willen origineel. Zonder gaten enz. Mijn technieker raadde het af want t is zo al delicaat. Als je een goeie hebt weet ej waar je begint maar niet waar je eindigt. Ik heb er een verkocht voor 1600 die behoorlijk mooi was. Betaal je bij reverb nog 1000 extra. Als je dat beseft en ermee durft omgaan is dat mooi.
 
Sommige mensen willen origineel. Zonder gaten enz. Mijn technieker raadde het af want t is zo al delicaat. Als je een goeie hebt weet ej waar je begint maar niet waar je eindigt. Ik heb er een verkocht voor 1600 die behoorlijk mooi was. Betaal je bij reverb nog 1000 extra. Als je dat beseft en ermee durft omgaan is dat mooi.

Tja....ik heb die van mij al meer dan 20 jaar (ik was nog een puber) :beard: en voor f300,- gulden gekocht als ik mij niet vergis ( ±€130,- ) . Gaat mij niet om het geld maar om de bruikbaarheid. Ik heb hem al jaren niet gebruikt omdat ik sync/clock haat. Idem voor mijn 303, 606 en 808. In mijn 303 zit sinds 8 jaar een kenton cv kit en in mijn 808 een CHD midi kit. Beide gebruik ik bijna dagelijks sindsdien. De 606 staat net als de CR78 maar te staan in mijn studio. Het is nu echt tijd ze beide te midi-ficeren....zelfde geldt voor mijn VP330. Hoewel ik de VP330 wel gewoon bespeel en opneem. Maar die krijgt nu ook een midificatie.

Overigens ga ik het toch nooit verkopen. 't Is mijn gereedschap...en zoiets verkoop je niet.
 
Back
Top