De heb ik (af)gebouwd draad voor 2020!

Ik heb nieuwe side panels voor m'n Behringer RD8 en ook voor de Deepmind gefabriceerd.
alles van Eiken en (experimenteel....:P) gezapped met hoog voltage.




Dat is gaaf zeg, op het werk doen ze dat ook om PCB ontwerpen te testen, op printplaten dus, dan is het niet goed als het er zo uitziet, maar in eiken is het heel tof!
 
Click image for larger version  Name:	smaller.jpg Views:	0 Size:	42,1 KB ID:	3769519

eindelijk af, de Manhattan Analog SVVCF. Hij klinkt erg lekker!
er moet nog wat witte inkt op de grote knop, maar dat komt wel :)

Click image for larger version  Name:	module2.jpg Views:	0 Size:	88,8 KB ID:	3769520

en een nieuwe versie 8 van mijn Noise module. Nu met pcb panel en geen bedrading.
4 outputs en wat extra features:
https://www.reverselandfill.org/diy/noise-v8/
 
Die discrete SVVCF is gaaf, enorm lekker filter.
En die noise is ook tof, hoe heb je het panel gedaan, rechtstreeks in Eagle of met een import?
 
Ziet er goed uit, LAB! Ik mis het wel om je bezig te zien aan de tafel bij ModLab.. :D
 
panel is getekend in Eagle. import moet ik ook eens proberen, maar ik ben op zich wel tevreden met dit soort lijn ontwerpen.
 
Drie modules aan mijn ciat lonbarde case toegevoegd, zulk leuk en inspirerend spul, wil nu de volledige rollzer maken.
 

Attachments

  • C7147E40-F112-40C6-A8BC-678342E2D60A.jpeg
    C7147E40-F112-40C6-A8BC-678342E2D60A.jpeg
    52,7 KB · Bekeken: 157
De Elektor Formant in een nieuwe design.

Zelfde componenten gebruikt en de Obsolete componenten vervangen. De frontplaten zijn nieuwe met de zelfde afmeting als de orginele. Heb panelen zelf gelayout zodat de Pots, Jacks en Switches op het PCB gesoldeerd zijn. Dus niet meer alle draden naar de pots solderen en voor de VCO's en VCF24dB is dat gemakkelijk !!
Frontplaten met PhotoShop ontworpen en in Eagle geimporteerd en zo door de PCB frabikant laten maken. Zo zijn de modules niet buigbaar omdat het uit twee panelen bestaat.
Hiermee is voor mij de Elektro Formant terug en de kast is nu 14cm diep en weegt nog geen 8kg.

​
Click image for larger version  Name:	IMG_3189.JPG Views:	0 Size:	57,2 KB ID:	3775454
[/URL] Click image for larger version  Name:	IMG_3157.JPG Views:	0 Size:	49,7 KB ID:	3775460
IMG_3153.JPG
 

Attachments

  • IMG_3193.JPG
    IMG_3193.JPG
    104,3 KB · Bekeken: 177
  • IMG_3189.JPG
    IMG_3189.JPG
    57,2 KB · Bekeken: 169
Laatst gewijzigd:
Naast al die prachtige modules voor modular synthesizers die hier worden gepost, leek het mij ook wel aardig om eens iets anders te laten zien. Onlangs heb ik een midi controller in de vorm van een zogeheten 'vingerdrum' gemaakt. Als zenuwachtige pianist ;) zat ik altijd al te trommelen met mijn vingers en met deze controller kan ik dat omzetten in bruikbare drumpartijen. Kernonderdelen zijn een 5-tal Force Sensing Resistors (FSR), een Teensy 2 microprocessor en de software met behulp van Arduino. De behuizing en bijbehorende pads zijn met een 3D printer gemaakt en ontworpen in Fusion 360. De vorm van het instrument is helemaal aangepast aan de vorm van mijn linkerhand en vingerstand. Foto 1 is uiteraard het instrument zelf, foto 2 is de controller box, waarin de teensy 2, de schakelaars en de potmeter zijn opgeborgen. Met een combinatie van schakelaars en potmeter kan ik een voorgeprogrameerde soundbank inladen en/of de sounds on-the-fly nog aanpassen. Het geheel wordt via USB aan de computer gehangen en verschijnt dan als MIDI device in mijn DAW.

Click image for larger version  Name:	vingerdrum.png Views:	0 Size:	725,6 KB ID:	3776377


Click image for larger version  Name:	vingerdrum controller box.png Views:	0 Size:	243,3 KB ID:	3776378
 
bijlevel gaaf zeg! :halleluja
Dat zou, als hij commercieel te verkrijgen zou zijn, wel eens een speeltje kunnen zijn wat op mijn GAS-list zou komen. Hulde voor het concept en uitvoering!
NB. ik zou dan wel een rechterhand uitvoering willen... :D

Of beide... hmmm...
 
bijlevel gaaf zeg! :halleluja
Dat zou, als hij commercieel te verkrijgen zou zijn, wel eens een speeltje kunnen zijn wat op mijn GAS-list zou komen. Hulde voor het concept en uitvoering!
NB. ik zou dan wel een rechterhand uitvoering willen... :D

Of beide... hmmm...

bijlevel ; goed bedacht en netjes gemaakt, m'n complimenten!

Bedankt voor de complimenten. Ik moet wel eerlijkheidshalve vermelden dat het basisidee uit het boek 'Arduino for musicians, a complete guide to Arduino and Teensy Microcontrollers' geschreven door Brent Edstrom is gehaald. Dit is een prima boek voor beginners (maar bevat ook veel nuttige informatie voor gevorderden) op het gebied van midi controllers en programmering voor muzikale doeleinden.
 
Bedankt voor de complimenten. Ik moet wel eerlijkheidshalve vermelden dat het basisidee uit het boek 'Arduino for musicians, a complete guide to Arduino and Teensy Microcontrollers' geschreven door Brent Edstrom is gehaald. Dit is een prima boek voor beginners (maar bevat ook veel nuttige informatie voor gevorderden) op het gebied van midi controllers en programmering voor muzikale doeleinden.

Oh, had dat erbij gezet, dan had ik meteen gezegd dat het helemaal niks is. ;)
 
Back
Top