De heb ik (af)gebouwd draad voor 2020!

ElSmurf

Stamgast
Lid sinds
3 november 2009
Berichten
198
Locatie
Belgenland
Laat ik maar weer eens van wal steken.

Haible-6.jpg


Men drie Jurgen Haible doosjes waar ik al enkele jaren aan bezig ben, en vandaag officieel afgewerkt heb.

- Krautrock Phaser (kloon van de Schulte Compact A Phaser)
- Triple Chorus (kloon van de Solina chorus)
- De Dim-D versie van de Subtle Chorus (kloon van de Roland Dimension D SDD-320 chorus)

Klinken alledrie enorm lekker!
 
Pff zo eindelijk wat dingen afgemaakt.
Heb me voorgenomen om minder DIY te gaan doen en meer te zingen en muziek te maken.
Todo ( MI clouds, rings en braids, Plate reverb, solonoids, analog conrolled patchbay )

1 Midibox seq V4 met Aout, Dout, en 4x extra midi out.
2 EuroCrack skiffs met 1.6A psu's...

volgens mij is 1 PSU genoeg om 2 rijtjes te poweren.

Doet dat eigenlijk wat met de sound als je psu van je modular overpowered is? meer bass ?? :)

Die Midibox ga ik verkopen.

Ben totaal geen fan van step sequencers en speel het meeste live in.

Screenshot from 2020-01-29 09-42-03.png



Screenshot from 2020-01-29 09-45-18.png
 
Laat ik maar weer eens van wal steken.



Men drie Jurgen Haible doosjes waar ik al enkele jaren aan bezig ben, en vandaag officieel afgewerkt heb.

- Krautrock Phaser (kloon van de Schulte Compact A Phaser)
- Triple Chorus (kloon van de Solina chorus)
- De Dim-D versie van de Subtle Chorus (kloon van de Roland Dimension D SDD-320 chorus)

Klinken alledrie enorm lekker!

Gaaf hoor, alleen die Phaser al, maar heel goedkoop ben je niet uit toch om deze zelf te maken ? knap werk trouwens
 
Na lange tijd eindelijk weer eens iets afgemaakt, de AMSynths AM8121 Roland 100M filter:

EB703-EA2-374-C-4651-9899-83-F1-D5528-B3-D.jpg


Meermaals de hoed der schaamte op moeten zetten bij het soldeercollectief Modlab (nee, een filter werkt niet als er geen stroom op staat :eureka:), maar nu werkt hij dan toch. Nu #2 nog afmaken.
(Met dank aan guru SRPP trouwens, hoewel het idee voor die hoed ook van hem kwam)
 
Gaaf hoor, alleen die Phaser al, maar heel goedkoop ben je niet uit toch om deze zelf te maken ? knap werk trouwens

Thanks! Ik denk dat elk bakje me zo'n 200 euries gekost heeft. Op zich niet goedkoop maar daarvoor heb ik dan wel 3 unieke analoge effectjes.
 
Een prachtige dr110 die ontdaan is van zn haperende sequencer. Dit projectje lag al een paar jaar half af op de plank. Om er vanaf te zijn heb ik er een paneeltje voor geprint, niet naar kijken, gewoon een bietje drummen.

https://youtu.be/mnlosY2lIeQ
 
Last edited by a moderator:
Jongens waar zijn al die gefrustreerde coronabouwsels hierzo?

Ik moet nog effe een 3d behuizing printen voor deze unit en zijn Norns Shield broertje die het geluid maakt in deze video, maar alstu weer iets gemaakt.



ZMFJVJE.png

Dit wordt het als het goed is.
 
passives.jpg

Vier passieve Eurorack modules; twee maal de AI010 Switching Attenuator (schema staat op z'n website), een triple low pass gate en een crossfader uit m'n oude mixer.
De behuizing komt van de Xenos ofzo, na een paar jaar bedacht ik me dat daar modules in passen, ik moest hem alleen een klein beetje uitschuren.
 
Ben lekker bezig geweest, eindelijk ook weer dingen afmaken. NLC bongo, timbre, ICBINAvco en dual sloths. Verder op stripboard een CGS/Serge dual bandpass filter en clock divader/Logic en noise module.(laatste was gewoon pcb. En de banane versie van de 16n midi/voltage fader controler
 

Attachments

  • 056D3174-61C1-4559-A32A-BF8A5C8BAD47.jpeg
    056D3174-61C1-4559-A32A-BF8A5C8BAD47.jpeg
    38,5 KB · Bekeken: 153
  • FAE519FA-2BAF-4969-B937-6B326F0DBA8D.jpeg
    FAE519FA-2BAF-4969-B937-6B326F0DBA8D.jpeg
    64,7 KB · Bekeken: 149
Back
Top