ProtoKlee, ofwel de oer-Klee Sequencer

Als de protoklee maar 4 stappen was, dan is deze stripboard van de v1 (ik heb geen idee, ik heb 'm alleen als 'Klee stripboard' staan).
Met twee 4034's is hij 16 stappen namelijk. Dus dan is dit niet wat je zoekt.
Nee hoor, deze is ook 16 stappen, er zijn alleen maar 4 uitgangen die in een patroon van 16 willekeurige stappen aan en uit geschakeld worden in verschillende toevallige combinaties. Doordat de spanningen van die 4 uitgangen, oftewel de muziklale intervallen bij elkaar optellen krijg je dus een sequens met veel meer dan 4 mogelijke toonhoogtes. behoorlijk complexe 16-noten melodietjes als je 'm in loop zet.
Die 2 4013's in jouw print geeft Stites ook als mogelijke vervanging voor de 4006, omdat die niet meer gemaakt wordt. Samen vormen die 4013's de 16 stappen die de 4006 in z'n eentje al levert. En de 2 4013's bieden geloof ik de mogelijkheid om 8 uitgangen te maken ipv 4, zoals op de 'echte' Klee meen ik 2 secties van ieder 8 stuurspanningen zijn.
 
Laatst gewijzigd:
Een tijdje geleden ontdekte ik ook deze sequencer.

http://www.oakleysound.com/sequencer-e.htm

Lijkt in idee op de Klee. Emn heeft ook een aantal mogelijkheden die de Klee niet heeft. Maar mist ook weer een aantal andere dingen.
Vind het wel een goed alternatief voor een Klee. Ik heb een Klee maar zou misschien wel liever deze hebben. Alle functies die ik nodig heb in minder HP
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top