Ornament & Crime maakt tikkend geluid op output

ProphetDrew

Ingeburgerd
Lid sinds
25 Maart 2019
Berichten
39
Locatie
Arnhem
Hi, Mijn Ornament & Crime werkte tot een tijdje goed. Alleen werkt het nu niet meer en heb een tikkend geluid op de output. Op het schermje zie ik dat de ingaande cv en clocksignalen worden weergegeven. Alleen komt er geen cv signaal uit. Als ik alleen een patchcable op de uitgang zet blijft het tikkende geluid ook aanwezig. Verder heb de O&C gereset. Had geen effect. Idem andere software geupload.
Iemand enig idee waar ik de oorzaak kan vinden?

Groet, Andrew
 
Dus alles vanaf de uitgang van je microcontroller is in principe verdacht. Als je bij de output pins begint met meten volgens het schema kom je vanzelf bij het probleem terecht. Hoewel het mij lijkt dat het in de microcontroller zit, aangezien er meerdere problemen zijn dus dan is 1 oorzaak de simpelste verklaring voor nu. Voor het mooi zou je ook de stroomvoorziening, aansluiting, filter condensators en regulator(neem iig aan dat die erbij zit, voor de MCU) kunnen checken of daar geen fout in zit, en dus de boel slopen (en dat dan blijven doen, ook al vervang je de kappotte zooi). Een oscilloscoop is geen overbodige luxe, trouwens. En zou met die smd prut ook oppassen om geen sluiting te maken terwijl je dat aan het doen bent. Heb je hem zelf gebouwd trouwens? Want dan is drie kwart van deze post overbodig :P
 
Welke output? Allemaal? De OC kan ook gates uitsturen, is dat wat je hoort? Ik vermoed de DAC, of onderdelen daarom heen. Dat is in principe makkelijk uit te meten. Als je daar niet uit komt kan ik er wel naar kijken als je wil. Ik heb al heel wat OC's onder handen gehad.
 
Dank je nmnn voor je aanbod. Op alle outputs met een regelmatig getik. Zal eerst in de buurt van Arnhem/Nijmegen kijken of iemand me kan helpen. Want jij zit toch in Rotterdom?
 
Enkele tikken per seconde. Als ik een van de Oc outputs op de cv ingang van een vco zet lijkt het of deze wordt kortgesloten. Op de gate ingang van een ADSR heeft het Oc signaal geen invloed.
Het is op alle apps. Oled schermpje doet het ook niet meer. Heb de vorige eigenaar gevraagd wie deze Oc heeft gemaakt en hij zou het navragen.
 
Dank voor je advies MCXVI. Klinkt wel onheilspellend. ;{ Heb het niet zelf gebouwd.

Het valt op zich wel mee, maar als je er geen ervaring mee hebt kan het inderdaad wat overdonderend overkomen. Heb er zelf nooit een gebouwd, dus ik zeg ook maar wat (die mini-smd apparaten staan me wel wat tegen, voor mij veel te klein allemaal), maar logisch gezien zijn er gewoon eindige mogelijkheden :P
En voor de volgende keer is het misschien ook handig om zoveel mogelijk informatie te verstrekken (en zo precies mogelijk ook liefst), dan zou iemand die er echt verstand van heeft misschen zelfs meteen weten wat het probleem is en dus hoe het te verhelpen is. Want die vraag zal je sowieso krijgen als je m wegbrengt.
Als nmnn er al een aantal gebouwd heeft zit je iig wel goed, en verzending is volgens mij voor heel Nederland even duur (en anders moet je op zoek, reistijd etc, dus dat zou je ook nog in overweging kunnen nemen) :okdan:
 
Op afstand kan ik daar niet veel over zeggen, daarvoor moet ik hem echt op de werkbank hebben. Het is gezellig om hier eindeloos met elkaar te speculeren over de oorzaak, maar ik zou zeggen: breng hem lekker naar iemand toe die de boel kan doormeten, dan heb je het snelst weer weer een werkende module :)
 
Back
Top