BFE Filtek vraag

vipal

Ouwe rot
Lid sinds
27 april 2005
Berichten
1.245
Locatie
west gelderland
Omdat ik in de box ga heb ik maar eens uitgekeken naar een analoge EQ om de mix wat op te warmen. Hierbij ben ik low budget uitgekomen op een BFE Filtek diy variant. De vorige eigenaar heeft twee EQ 'broodjes' uit een duitse rundfunk console van een voeding voorzien, deze heb ik nu in mijn rack. En het cliche blijkt waar te zijn; meer leven in de mix, veel meer mixing keuzes, ik kan hihatjes naar voren en naar achteren halen etc , mooiere sound, en niet geheel onbelangrijk de mix klinkt gewoon harder dan de mix zonder deze bak op gelijk volume. Dus zeker blij met de keuze. Ik durf dit de edm hobby producer wel aan te raden.

But.. het projectje komt met wat hobbels, deze maken het werken niet onmogelijk maar het zou mooi zijn als ik hier wat aan kon laten doen.

Het ene kanaal klinkt een stuk zachter dan de andere. Om te matchen moet ik 1 kanaal zetten in de stand: Mic + 10 dB en de andere Mic +42 dB. In deze stand kan ik de volumes van beide units op de hardware matchen. En ik weet het niet zeker maar soms heb ik de indruk dat als ik door de mid frequentie heen draai het volume soms wordt opgevoerd, in dat geval is dat dan een stuk meer dan dat je van de mid frq sweep zou kunnen verwachten.

Mijn vraag is: zou het soms kunnen dat door onderhoud/renovatie van de units de volumes weer min of meer gematched kunnen worden? Is dat heel duur? Ik heb nu € 320 uitgegeven (om een beetje een referentiekader voor wat nog logisch is qua kosten te hebben).
 
Back
Top