Custom eiken zijpanelen voor mede synthforum-lid

ArganDeRacour

2 Many Synths
Lid sinds
3 november 2019
Berichten
71
Locatie
Schijndel
Leuk project gedaan! Op verzoek van Peter mooie custom eiken zijkanten voor zijn Moog Sub Phatty stage II. Hij is er blij mee, maar ik ook :-) super leuk om te maken. Bijna net zo leuk als muziek maken.
​​​​​
Aangezien Peter in België woont en zijn geliefde Moog niet zomaar opstuurt, heeft hij de zijpanelen op een scanner gelegd, op basis daarvan een tekening gemaakt en een test in multiplex. Na een succesvolle test de eiken versie gemaakt!

De panelen zelf uit 2 lagen van 6 a 7mm en de inlay met de uitsparingen in 1,5mm.
En natuurlijk alles twee keer in de olie.
Check ook de gravering in de linkerzijde en het Moog logo in beiden, heel fijn.

Veel werk, maar het resultaat mag er zijn! Nou wil ik ook een Sub :-)
 

Attachments

  • image_132881.jpg
    image_132881.jpg
    64,6 KB · Bekeken: 121
  • image_132877.jpg
    image_132877.jpg
    72,8 KB · Bekeken: 91
  • image_132880.jpg
    image_132880.jpg
    73,1 KB · Bekeken: 97
Ziet er goed uit, wat zijn die "vegen" op de panelen?
 
Ik zag bij het lezen van de titel toch wat anders. Gewoon je oogkleppen upgraden naar hout. Geniaal! :D

Sorry verder
 
Not bad,een donkere stain had hier wel mooier geweest ivm met die houtnerf vlekken.
 
Ziet er goed uit, wat zijn die "vegen" op de panelen?

Dat noemen ze spiegeltjes in vakjargon.
Die "vegen" krijg je niet weg met een donkerder stain.
Mooi gedaan, ziet er goed uit.
Heb je ook al ideëen met andere houtsoorten of hou je het vooral bij eiken?
 
In het echt vallen de vlekken heel goed mee! Ik ben zeer tevreden over het resultaat en blij dat ik verlos ben van de grijze plakpanelen :halleluja
Dikke pluim voor Arjan en vooral voor de vlotte manier van samenwerking over de grenzen heen :okdan:
 
Die "vegen" krijg je niet weg met een donkerder stain.

Ja dat is waar je hebt gelijk,je moet eerst stainen en dan paar lagen vernis er over.

(verdwijnen doen ze niet natuurlijk,maar dan valt het wel minder op,je plank is wel donkerder natuurlijk)
 
Ik gebruik Osmo hardwax olie. Super fijn spul en daarna bestand tegen koffie, rode wijn, etc. Is een vloer-wax o.a. Ik gebruik dit op de zaak op alle eiken items. Het beschermd, is super mat en zorgt ervoor dat het eiken en een beetje geler wordt wat het anders gedurende de tijd toch wordt.

Stainen (kleuren) ben ik geen fan van, liever het puur materiaal, ook al betekend dat dat je dus tekeningen in het hout ziet. Anders moet je gewoon mdf gebruiken :bekdicht:
 
Ja dat is waar je hebt gelijk,je moet eerst stainen en dan paar lagen vernis er over.

(verdwijnen doen ze niet natuurlijk,maar dan valt het wel minder op,je plank is wel donkerder natuurlijk)

Ik gebruik Osmo hardwax olie. Super fijn spul en daarna bestand tegen koffie, rode wijn, etc. Is een vloer-wax o.a. Ik gebruik dit op de zaak op alle eiken items. Het beschermd, is super mat en zorgt ervoor dat het eiken en een beetje geler wordt wat het anders gedurende de tijd toch wordt.

Stainen (kleuren) ben ik geen fan van, liever het puur materiaal, ook al betekend dat dat je dus tekeningen in het hout ziet. Anders moet je gewoon mdf gebruiken :bekdicht:


Als je die spiegeltjes niet wilt dan moet je voor ander hout kiezen want anders blijf je het zien ook al maak je het donkerder of je moet het bijna zwart maken en dat doe je niet lijkt me.
MDF is weer het andere eind van het spectrum natuurlijk, dat zou ik niet doen.
Als je lichter wil neem dan bijv peren, beuken, essen of esdoorn voor een mooie tekening en als je donkerder wilt kijk dan bijv voor mahonie of bubinga of kersen als je met een tekening wilt.
Er valt zoveel te kiezen wat dat betreft.
 
Back
Top