Behringer Neutron in eiken :-p

ArganDeRacour

2 Many Synths
Lid sinds
3 november 2019
Berichten
71
Locatie
Schijndel
IMG_20191107_231614.jpg ​​​​​​ Vanavond aan het klussen geweest en naast massief eiken zijpanelen ook een front gemaakt voor mijn Behringer Neutron uit 2mm eiken! Super vet :-)

Gravering kan nog iets beter, maar ik ben vooral ook erg blij met de standaard routing die ik erop heb aangegeven ... voor een beginner als ik best handig.

Wat vinden jullie ervan?
 

Attachments

  • IMG_20191107_222155.jpg
    IMG_20191107_222155.jpg
    37,3 KB · Bekeken: 115
  • IMG_20191107_222155.jpg
    IMG_20191107_222155.jpg
    37,3 KB · Bekeken: 116
  • IMG_20191107_231553.jpg
    IMG_20191107_231553.jpg
    53,1 KB · Bekeken: 114
  • IMG_20191107_231557.jpg
    IMG_20191107_231557.jpg
    52,5 KB · Bekeken: 117
  • IMG_20191107_231604.jpg
    IMG_20191107_231604.jpg
    76,4 KB · Bekeken: 112
Dat ziet er mooi uit! :halleluja
Ik vermoed dat deze meteen twee keer zoveel zou kosten. ;)
 
Heel tof ja!

ZIe ik nu dat je 'm gewoon over het rode paneel heen hebt gelegd? kun je nu nog wel bij de druk-knopjes enzo?
 
Roonan ja de print moet zeker scherper, maar dat is even puzzelen met eiken. Ik wil proberen om het eerst in de olie te zetten en dan te graveren, dat kan helpen. Wellicht dat ook de letters zelf iets groter kunnen, maar dat komt goed.
Knopjes kun je gewoon bedienen, maar ook hier wil ik kijken of ik het eiken niet nog iets dunner kan maken, 1mm bijvoorbeeld. Moet kunnen aangezien de schroefjes en de knopjes hem mooi vlak houden.

p.s. Prijs zou 30 euro zijn voor de zijpanelen als setje. De front zou ik 40 euro voor willen en samen voor 60.
 
Ik vind het een hele leuke, originele bak geworden met dat eiken, m'n complimenten.
Als ik eerlijk ben vind ik het graveerwerk niet heel netjes in het eiken terwijl je er een ontzettende klus aan hebt gehad, echt monnikenwerk dus repekt voor wat je doet en zeker als het de eerste keer is.
Blijft lastig hoor het branden in hout, het wordt al gauw een beetje rommelig.
In de olie zetten zou ik zeker doen, dan krijg je die mooie, diepe glans.
Ik vraag me wel af of eerst olie en dan graveren beter gaat.
Is het een idee om volgende keer het een paar keer te doen, eerst heel oppervlakkig en dan steeds een fractie dieper zodat het wellicht wat minder inbrand per keer.
Misschien kan een test op een plankje je wat helpen daarmee zodat je de optimale diepte per keer kan instellen?
Toen ik nog aan het meubelmaken was maakte ik nog wel 'ns proefstukjes voor ik het hout ging kleuren omdat ik dan toch wilde weten hoe het resultaat eruit zag alvorens het aan te brengen.
 
Laatst gewijzigd:
Vet hoor ! :halleluja

Gooi nu maar vlug die foto's offline, voordat Behringer volgend jaar met een re-issue van hun neutron uitkomt: de Oaktron
 
willem1958 Ja ik ga zeker wat testen doen met oliën enzo, meerder stappen is ook een goed idee :eureka:
Het monnikenwerk zit hem trouwens vooral in het maken van de tekening, de laser doet verder zijn werk .. keertje naschuren en klaar. Wat ik gisteren vooral even wilde testen is hoe het eiken zich zou houden qua dikte en of de pasvorm goed was. Wellicht dat ik hier weer een laag afschuur en het graveren dan nog eens probeer. Ik kan het ook afplakken en dan graveren, kan misschien ook helpen.

Ik gebruik trouwens Osmo olie, die is juist super mooi mat, vind ik zelf persoonlijk mooier!

gemmetje Ik zou me vereerd voelen :-) Krijgt de Oaktron dan ook wat meer een 'hout-krakend' geluid met noesten in de filter? Maar iets zegt me dat ze het allemaal wat simpeler gaan houden.
 
Osmo olie is prima spul, goede kwaliteit.
Zelf gebruikte ik altijd Aquamarijn Revol als olie en ze hebben een hele range op biologische basis, je kon dan pigmenten toevoegen als je wat anders wilde;
http://www.aquamarijn.com/nl/vloerol...tinten_NL.html
Waar je rekening mee kan houden bij graveren is de dichtheid van de nerf, hoe dichter hoe mooier dus bijv perenhout als lichte houtsoort zal het uitstekend doen.
Ik heb indertijd met verschillende luxe houtsoorten gewerkt zoals mahonie, kersen, peren, noten, ebben enz dus als je een keer met een vraag zit mag je altijd een berichtje sturen.

Kwam nog wat tegen voor je; https://www.troteclaser.com/nl/know-how/tips-voor-laser-gebruikers/hout-bewerken-laser/
 
Laatst gewijzigd:
Leuk, dank voor het mee denken! Ik heb inmiddels het hout netjes voor geschuurd met korrel 180 en de focus beter ingesteld en daarnaast de afstand tussen de letters vergroot ... Super mooi resultaat! Ga de tekeningen aan passen en eens een nieuwe test maken
 
ziet er leuk uit! ik heb zelf een lasersnijder staan en het lijkt idd of de focus niet goed is.... en misschien qua vermogen ook wat aan de hoge kant? succes....leuk project... mocht je keer op mijn laser willen snijden/graveren dan pm maar :)
 
Leuk, dank voor het mee denken! Ik heb inmiddels het hout netjes voor geschuurd met korrel 180 en de focus beter ingesteld en daarnaast de afstand tussen de letters vergroot ... Super mooi resultaat! Ga de tekeningen aan passen en eens een nieuwe test maken

Ik zal halverwege dit draadje al te denken, voor een optimaal resultaat van het graven moet je het hout zo fijn mogelijk hebben geschuurd, dat betekent dus minimaal korrel 320 of 360. Ook belangrijk, met de nerf meeschuren, dus geen draaiende of haakse bewegingen maken.
 
Oh, en na het schuren goed afblazen en afnemen met een vochtig microvezeldoekje, daarna laten drogen, en dan graveren.
 
Back
Top