Telefunken echomixer modificeren

cream

Ouwe rot
Lid sinds
6 januari 2004
Berichten
1.751
Locatie
‎ ‎ ‎
Ik heb hier een Telefunken Echomixer staan waarvan ik het geluid erg fijn vind klinken als je hem overstuurd. Spring reverb die erbij zit is mooi meegenomen.
Ik zou hiervan graag de DIN aansluitingen willen vervangen voor jack aansluitingen voor mijn eerste diy projectje. Ik heb het schema. Zie bijlage. Maar heb helaas geen kaas gegeten hoe dit te lezen. Kan iemand me een site aanraden om me op weg te helpen? Ik zou later eventueel ook de reverb als wet signaal willen uitsturen.

image_11657.png
 
Ik zou hiervan graag de DIN aansluitingen willen vervangen voor jack aansluitingen
Zou dit mooie apparaat intact laten en de aansluitingen niet vervangen. Beter even opzoeken wat de pinbezetting van de DIN-aansluitingen is en verloopkabeltjes naar jack maken.
 
Kennelijk had je al iets van verloopkabels, omdat je de prettige vervorming al wel had gehoord?

Wat de anderen zeiden, origineel laten. D'r staan inderdaad wel plaatjes op internet met jack-aansluitingen, maar verloopkabeltjes easy.

Ik heb er hier ook eentje staan, helaas zonder de zijkantjes.

Hier nog een artikel erover, Duits, en voor zover al niet bekend. Gratis download via email-adres invullen:

https://www.keyboards.de/heftarchiv/1992-04/telefunken-echomixer/

Prettig wknd alvast
 
Als je C12 van 0.22 uF eruit haalt, dan heb je enkel het WET signaal. Maar ja, er zitten er drie van 0.22 uF in (het zijn die grote gelen. Dus moet je degene opsporen die naar de uitgangsversterkertrap gaat.
 
geen probleem, heb zoals in het black friday draadje vermeld, medegedeeld dat convology xt
een redelijk goeikoop pakketje ir's verpatst waarin zulk een telefunken echomixer inzit,
met name de springs bright . ... btw dit is wel een 'moderne' oplossing om oud, duur gerief, want nou al + - 800 euro
'virtueel' bij te houden & te kunnen gebruiken, zelfs meerdere malen tegelijk in je daw ...

 
... dat convology xt
een redelijk goeikoop pakketje ir's verpatst waarin zulk een telefunken echomixer inzit,
met name de springs bright

Flauw maar waar: Ze moesten 't eens zo kunnen maken dat als je je laptop een ferme optater verkoopt het dan BBBOOOINGGGG gaat. 8o)

Zolang dat nog niet voor de bakker is gebruik je toch gewoon een echte reverb-tank mensen, zelfs de simpelste-maar-echte is toch al zoveel meer fun.

Echt ja, doet die Telefunken al dat bedrag? Mooi!
 
geen probleem, heb zoals in het black friday draadje vermeld, medegedeeld dat convology xt
een redelijk goeikoop pakketje ir's verpatst waarin zulk een telefunken echomixer inzit,
met name de springs bright . ... btw dit is wel een 'moderne' oplossing om oud, duur gerief, want nou al + - 800 euro
'virtueel' bij te houden & te kunnen gebruiken, zelfs meerdere malen tegelijk in je daw ...


telefunken echomixer nou al geïntegreerd in laatste nieuwe materiaal

 
Back
Top