ESI MoCo aanpassen

EdwinSL

Stamgast
Lid sinds
27 februari 2017
Berichten
361
Locatie
Den Helder
De MoCo is een eenvoudige monitor controller, passief.
Fijn ding, die grote volume knop is echt heerlijk.
Alleen is stereo input 2 ongebalanceerd (cinch), nu vraag ik mij af het makkelijk is om daar twee TRS inputs van te maken (input 1 is wel gebalanceerd).
Die 2 aders van een cinch kan ik wel vinden denk ik, maar dan moet er 1 bij.
Ik weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken, graag zou ik wat advies van u ontvangen.
Hier is een foto van de binnenkant; https://prosound.ixbt.com/interfaces/esi-moco.shtml
 
Als ik het goed begrijp wil je i.p.v. cinch liever TRS gebruiken? En dan voor beide, links en rechts. Eenvoudigste oplossing, twee adapters van cinch naar TRS?
 
Eenvoudigste oplossing, twee adapters van cinch naar TRS?
Nee, ik wil van TS naar TRS, cinch is zoals TS, dan verlies je de balance (ik snap niet precies hoe dat werkt maar je krijgt hogere signalen over lengte met TRS).
Het is best verwarrend als je er weinig mee te maken hebt, XLR is zoals TRS. Maar TRS is ook wat er op oortjes zit, vooral TRRS nu en TRRRS is er ook nog.

Ik heb een paar apparaten die gebalanceerde audio uitsturen en dat wil ik zo ver mogelijk in de chain zo houden.

Dat betekent dus dat ik een ader moet toevoegen aan de schakelaar in de MoCo, om te kunnen schakelen tussen twee geblanceerde inputs.

Als dat kan.
 
Oké, nu begint het te dagen wat je wil. Het moet dus mogelijk worden om een gebalanceerd signaal (*) aan te bieden (via een TRS connector) en die je bv. zo kunt doorschakelen naar de (gebalanceerde) XLR-uitgangen. Lastig om dat op afstand te beoordelen, wat kan of niet kan. Zou je eigenlijk 'ns in kaart moeten brengen hoe nu de verbindingen lopen en kijken of er "ruimte" is voor meer.


(*) Of eigenlijk dus twee gebalanceerde signalen kunnen aanbieden en daartussen schakelen.
 
Heb nog even gekeken of er iets van een schemaatje is te vinden van deze controller, maar niet gevonden. Omdat het er niet voor is ontworpen kan het wel 'ns lastig worden om die cinch-aansluitingen aan te passen voor gebalanceerd, maar op voorhand het dan maar bij te laten zitten zou ik ook niet doen. Ik zou 'ns goed kijken wat erin zit, breng het in kaart en kijk hoe die schakelaars en pot er precies uitzien.
 
Dankjewel, ik zal hem binnenkort openmaken en bekijken, ik laat mijn bevindingen hier nog weten.
 
Ok, hij ligt nu open op mijn eetkanertafel. 2 ribbon cables, 2 PCB's, met meten is het wel te pinpointen.
Er is ruimte om TRS in te bouwen, maar het is te afgemeten allemaal. Nog een ader invoegen gaat mij niet lukken.
Die extra ader moet geschakeld worden en dat is te lastig.
Ach er zijn meer wegen, ik kwam wel dit tegen op hun PCB;
ESImoco.jpg

Draadjes naar de minijack.
 
Back
Top