RE-201 motor hack

cream

Ouwe rot
Lid sinds
6 januari 2004
Berichten
1.751
Locatie
‎ ‎ ‎
Ik heb een stuk of 5 spring reverbs maar ik merk toch dat ik veemd genoeg het vaakst de reverb van de RE-201 pak. Enig nadeel is dat de motor van de tape dan nog doordraait wat ik zonde vind (van mn oren en van de tape/motor). Heeft iemand al eens geprobeerd een knop te bouwen om de motor uit te zetten of is dat iets wat niet kan? Zou ik wel geinteresseerd in zijn. Of is er een ander alternatief?
 
Een tijdje geleden had ik een RE-201 ter reparatie waar een modificatie hiervoor was aangebracht. Aan de Footswitch ingang waren twee semi-power transistoren een een handvol weerstanden gesoldeerd om met Footswitch OOK de motor af te schakelen. Omdat die mod nogal slordig was aangebracht had ik geen zin om te achterhalen wat er precies gedaan was.
Je zou als alternatief het ook kunnen doen met een relaiscircuit dat afslaat als de Footswitch actief is (dan staat er spanning op de tip van de jack). Het relais onderbreekt dan de stroom naar het motor circuit.
 
Daar vraag je zoiets. Het principe is simpel maar, eer dat het precies is onderzocht wat de exacte spanning op het relais bij aantrekken en afvallen om de configuratie te bepalen, ben je al weer een tijdje verder. Zoiets zou in twee uurtjes wel bekeken moeten zijn.
 
Thanks. Ik woon in de buurt van Nijmegen. Ik zal eens kijken op dit forum of daar iemand in de buurt zit die dat kan doen.
 
Back
Top