Vergulden Mono/Poly, Polysix en anderen toetscontacten

Update: Na het vergulden van contactvlakken blijkt Cerium poeder met een polijstviltje en dan stevig met de hand draaien wonderen te doen aangaande de zuiverheid van het contactvlak. Cerium poeder wordt vaak gebruikt om krassen in het glas van autoruiten weg te werken.
 
@Disharmonic: Ik kende het tot voor kort ook niet. Het is inderdaad heel fijn poeder dat in de wereld van polijsten gemeengoed is. Zo leren leren we steeds weer wat bij, nietwaar?
 
Je kan geen constante druk op het gehele vlak ermee uit oefenen. Zeker niet omdat zo'n gum enigzins verend materiaal is.

Dat klopt niet helemaal,het hangt af hoe hard je drukt namelijk, als je iest harder drukt dan de veerkracht van het materiaal is de druk juist perfect constant...

Maar als het te behandelen opervlak groter is dan het strijkvlak van de gom of er relief verschil is in het te behandelem oppervlak dan kan er verschil zijn maar dat geldt ook bij het gebruik van een niet verend reinigings materiaal.

Maw,het maakt geen drol uit,je hebt zelf de kontrole en niet het materiaal.
 
@egres: Ik ben het zeker niet helemaal oneens met je. Vooral het hebben van de controle over het materiaal is maar al te waar. Dat het geen drol uitmaakt: daar ben ik het dan weer niet mee eens ;-). Maar goed, het zijn tips waar iedereen maar mee moet doen dat passend is. In ieder geval heeft macsimski deels gespecificeerd welke vlakgom ie heeft gebruikt en dat is al heel wat waard, want meestal loopt men te maar wat te kletsen over gummetjes zonder erbij te vertellen welke precies en er zijn velen verschillende soorten gum.
 
Ik heb een vraagje over schuurpapier. Ik ben opzoek naar schuurpapier 2000 en 2500. Ik ben effe bij de bouwmarkt geweest maar die komen niet verder dan 600.

A zijn deze fijnheden gestandaardiseerd? Dus ST-7000 is super fijn neem ik aan?

B waar kan ik het een beetje goedkoope vinden? Zijn er online shops die goedkoop via post versturen of zijn er specifieke winkels waar ik langs kan?

C En moet ik een specifiek merk hebben? 3M ofzo? Of maakt dat niet veel uit?

Dank alvast!
 
Ik heb een vraagje over schuurpapier. Ik ben opzoek naar schuurpapier 2000 en 2500. Ik ben effe bij de bouwmarkt geweest maar die komen niet verder dan 600.

A zijn deze fijnheden gestandaardiseerd? Dus ST-7000 is super fijn neem ik aan?

B waar kan ik het een beetje goedkoope vinden? Zijn er online shops die goedkoop via post versturen of zijn er specifieke winkels waar ik langs kan?

C En moet ik een specifiek merk hebben? 3M ofzo? Of maakt dat niet veel uit?

Dank alvast!

Kijkk bij houtbewerkingsshops of bijv voor automaterialen.
Bij beide wordt schuurpapier met een hele fijne korrel gebruikt.
Ecotools bijv; https://www.ecotools.nl/waterproof-schuurpapier/
 
Back
Top