Korg Polysix servicen, wie?

fjoesz

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
21 januari 2005
Berichten
8.556
oud beestje heeft aandacht en wat liefde nodig. wie moet ik hebben?
 
Vanaf volgende week heb ik in ieder geval weer plek en tijd om een Polysix te servicen, nog even een paar daagjes op vakantie :-) laat maar even weten mocht je geïnteresseerd zijn. Wat werkt er niet of minder goed op jouw Polysix?
 
het gaat om iemand anders zn poly6. ik heb het doorgegeven aan hem. stemmen, lfo blijft er soms op hangen. knoppen brakkig etc, geen idee wat precies allemaal moet gebeuren. denk wel dat het de moeite waard is maar ben zeker geen expert
 
Ik kijk even mee. Ik heb een zwerver Polysix geadopteerd, en ik ga kijken wat ik er mee kan, maar op eerste gezicht lijkt een stuk keyboard niet te werken, vooral erg smerig, afgebroken toets, en de attack lijkt heel traag. Batterij zag er nog netjes uit. Wat kan je daar beste voor in de plaats zetten? Supercap met behoud laadcircuit, 3,5V Lithitum knoopcell in accu-smaak met behoud laadcircuit, of laadcircuit afkoppelen en voor eenmalige 2032 gaan?
 
@Blanka: CR2032 erin zetten. Een socket past erin. R91 vervangen door een diode met de kathode richting C40 en C40 vervangen door een tantaal van 10 UF/16V (25V of 35V mag ook). Dit i.v.m. de lekstroom van de oude condesator.
 
Back
Top