Nord Stage kraakt bij aanslag en draaien aan knoppen

danielkruijt

Nieuwkomer
Lid sinds
16 mei 2018
Berichten
5
Locatie
Amersfoort
Ik heb een Nord Stage 2 EX, en gisteren kreeg ik van het een op het andere moment last van een krakend geluid bij aanslag van de toetsen en bij het draaien aan de knoppen. Dit is het geval bij alle output (1 tm 4 en hoofdtelefoon).

Is dit iets wat ik zelf op zou kunnen lossen? Ik ben bang dat het met stoffigheid te maken heeft, want mijn dustcover is een tijdje terug overleden en daarna niet zo goed stofvrij gehouden...
 
Bij krakend geluid bij aanslag van een Nord moet ik denken aan het klavier van die van mij waarbij de toetsen bij minder dan zacht spelen een krakend geluid produceren. Maar dat is puur mechanisch (en oplosbaar door ze te smeren, maar het blijft wel een Nord kwaaltje).

Wanneer het echt in het audio pad zit ga ik denken aan een los/slecht contact. Heb je er ook last van als je de Nord (voorzichtig) oppakt en een beetje schudt? Als je handig bent: Nords zijn redelijk makkelijk open te halen (wel zorgen dat je de 70 schroeven ook weer op de originele plaats terug draait), je zou kunnen proberen de stekkers tussen de printplaten eens los en vast te klikken. Heb zelf een keer een slecht contact gefixed in een Stage en toen veel gehad aan de tips op https://www.norduserforum.com
 
Bij schudden heb ik er geen last van, wel bij letterlijk elke knop. Ik ben inderdaad wel van plan om hem eens open te halen, maar heb 0.0 ervaring dus weet niet of ik er achter kan komen ;)
 
Back
Top