Mijn led too bright mod op de TTSH :)

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.714
Locatie
Streek rond Herentals - België
Wie me een beetje kent weet dat ik een bloedhekel heb aal felle leds, en ondanks dat ik dit bouwers steeds vertel verkopen ze me te fel spul. Dus wat een watervaste marker doet en een set dure knopjes om dat gedoe te verhelpen, zie je hier. Heb al een rode gedeukte duim vh aanbrengen vd knopjes, ben nog niet halfweg. Dus de rest is voor een andere keer.
 

Attachments

  • IMG_2643.jpg
    IMG_2643.jpg
    52,5 KB · Bekeken: 111
  • IMG_2642.jpg
    IMG_2642.jpg
    88,2 KB · Bekeken: 104
  • IMG_2644.jpg
    IMG_2644.jpg
    85 KB · Bekeken: 107
Ja, die aanbrengen is wel even een klusje. Maar wel de moeite, vind 'm fijner qua bediening en minder verblindend met die caps.
Ik heb zelf een Behringer EQ gekocht met 64 faders met die caps erop. Caps er af gehaald en EQ weer op een veiling gezet. Resultaat was dat ik de caps had en nog 8 euro winst daar bovenop..
 
De bouwer vertelde me dat leds storing geven en daarom niet zo makkelijk te dimmen zijn omdat er een heel schema is ivm die storing te verhelpen.
anyway. Nu verholpen :)
 
Best die bouwer maar te geloven, maar voelt als wonderlijk verhaal, die LEDs worden kennelijk gemultiplexed aangestuurd oid ?

Ik ben niet de bouwer van specifiek dit exemplaar, maar heb er wel al drie gebouwd (rev 1 en rev 2). TTSH revisie 1 had issues met storing door de clock LED. Daar is een mod voor waar hij vermoedelijk op doelt.

Serieweerstanden wijzigen is niet eens nodig, want ze hangen aan een regelbare stroombron.
De rest van de LEDs is verdeeld over de positieve en negatieve tak van de voeding. Die storen niet, alleen werkt die "dimmer" niet uniform. De LEDs aan de positieve tak dimmen anders dan die aan de negatieve (verschillend aantal) en de clock LED dimt helemaal niet.

Vanaf Rev 2 is dat anders opgelost. De LEDs zijn daar verdeeld over 7 stroombronnen en ook de clock LED gaat nu gewoon mee (en de mod is er ook al in verwerkt). Dus vanaf Rev 2 kun je de LEDs beter dimmen met de trimmer op de pcb. Maar het is geen pcm, dus er zit wel een ondergrens aan.
 
Hehe,ja idd :)

Het is wel dom eigenlijk omdat je perfect de faderstands in een oogwenk kan spotten in donkere omgeving maar het geraakt er bij mij niet in :)
 
Ik vind 't ok maar was gewoon te fél. Ondertussen is ie klaar.
 
Back
Top