Roland D550 Test modus

CreOn

Alles naar de knoppen....
Lid sinds
6 februari 2002
Berichten
1.150
Locatie
Terneuzen
Gisteren een vrij nette Roland D550 opgehaald.
Eerste indruk is dat het apparaat naar behoren werkt, op de MIDI receive LED na dan.
Maar ik ben altijd nieuwsgierig hoe het er binnenin vergaat dus wil ik dat ding in de test modus krijgen.
Dit lukt maar deels.
Allereerst was ik nieuwsgierig naar de ROM versie. Echter, Patch bank 6, Patch number 6 en Exit tegelijk indrukken tijdens aanzetten levert niets op.
DAC adjustment (Patch bank 2, Patch number 6 en Write) wel.
Test mode, Patch bank 2, Patch number 6 en Edit, wederom niets.
Iemand enig idee waar het fout gaat?
Thx.
 
Las wel dit over de D50

If you HOLD keys SHIFT + INCREMENT
or SHIFT + DECREMENT
or SHIFT + WRITE
or SHIFT + DATA-Transfer.
WHILE you POWER-UP the machine it will show more info in the display.
and you can test all buttons, controllers...
 
Ja, dat had ik ook geprobeerd (ondanks de D550 geen in- en decrement toetsen heeft maar ^ en v), maar ook dat
leverde niets op.
 
Das nog een idee. Het proberen waard.
 
Klopt. Ik wacht ff op de eprom met de laatste firmware dan gaat dat in 1 keer. Thx.
 
Batterij vervangen en nogmaals geprobeerd in test modus te krijgen. Geen resultaat. Eprom daarna vervangen met wederom geen resultaat. Dat de MIDI Receive LED niets deed bleek een breuk te zijn op het printplaatje. Dat is dus verholpen. Jammer dat het niet lukt om hem in de test modus te krijgen. Maar hij werkt (zover ik weet) naar behoren. in ieder geval bedankt voor het meedenken.
 
Heb je hem al open gehad, toen ik googled toen zag ik dat die led gebeuren met een flatkabel zit. Misschien moet je die rommel ff los halen en opnieuw vast pluggen.
 
Uiteraard. De batterij en de eprom zijn vervangen hè? En de koperen banen op dat printplaatje van die LED waren gebroken.
 
Denk dat die met dat test gebeuren ff langs dat ledtje moet en als dat dan niet doet dan kan die niet verder.
 
Maar de LED werkt weer. Zie m’n bericht van gisteren.
 
Back
Top