Moog imbus sleutel

KeesDrumnbass

Nieuwkomer
Lid sinds
24 augustus 2011
Berichten
21
Locatie
rotterdam
\ik heb een vraagje. De oscillatorknop van een minimoog model d is los komen te zitten. Nu moet je die met een imbussleutel weer vastzetten aan de zijkant van de knop. Ik heb hier 1,5 mm en 2 mm. Die van 1,5 mm is te klein en die van 2 mm te groot. Iemand een idee hoe dit systeem werkt?
 
Waarschijnlijk Amerikaanse inbus, en dan 3/4 inch of zo (= 1,9 mm).
 
Kun je duidelijk zien dat het hexagonaal is of is het misschien torx?
 
Waarschijnlijk Amerikaanse inbus, en dan 3/4 inch of zo (= 1,9 mm).

Het is nog vroeg...
3/4 inch is uiteraard veel te groot (= 19mm), maar ik zie dat 1/16 inch en 5/64 inch ook standaardmaten zijn (zoek op Allen keys). Ik vermoed die 1/16 dan (1,6mm). Die 5/64 zit te dicht op 2mm, dan had 2mm wel gepast.

Maar vaak past een taps toelopend schroevendraaiertje ook nog wel goed genoeg om 'm even vast te zitten.

Knoppen met torx heb ik zelf nog nooit gezien.
 
Anders ff die net te grote imbus in de bankschroef ff vijlen ;-)
 
Foto
20190707_195411.jpg
 
Op mijn Mini is alles imbus/hex (en aardig gecorrodeerd zie ik nu!). Ik zou niet met Torx, afgevijlde metrische imbus of schroevendraaiers gaan lopen kutten. Als je je een Mini kan veroorloven moet je gewoon zo'n setje kopen waar zowel metrisch als imperial in ziten. Heb je je hele leven plezier van. Google maar "amerikaanse imbus", krijg je 80 sites waar je ze kan kopen. Je heb ze al vanaf iets meer dan een tientje.

Als 1,5 te klein en 2 mm te groot is dan moet je 1/16 (iets meer dan 1,5 mm) of 5/64 (ietsje minder dan 2 mm), zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/Hex_key#Inch_sizes . Ik vermoed 1/16. Dus even opletten dat -ie in het setje zit dat je gaat kopen.
 
Mocht t niks worden ben ik eventueel wel bereid om de model d over te nemen - sleuteltje heb ik wel liggen
 
Back
Top