Jupiter 6 met opslagprobleem

Philip Deroi

Nieuwkomer
Lid sinds
29 Maart 2019
Berichten
7
Hallo allemaal,

Ik heb een Jupiter-6, waarvan ineens de memoryfunctie raar begon te doen. Als ik een geluid wil opslaan in een van de banken, schrijft ie dat geluid onder alle nummers van alle banken. Ook als ik hem schrijf met 'memory protect' gebeurt dat. Erg frustrerend, want ik ben bezig met een project waar ik veel weirde geluiden voor wil gebruiken en het is heel lastig om de geluiden steeds te reproduceren. Kortom: die opslagfunctie moet worden gefikst.

Iemand die dit probleem herkent en een oplossing heeft?

Groet,

Hans
 
Zou je batterij leeg kunnen raken? Wat verder misschien van invloed kan zijn, heb je Europa ingebouwd?
 
Nee, ik heb geen europa ingebouwd. Ik heb hem 3 jaar geleden bij Marc Marc gebracht en die kreeg het inladen van presets niet voor elkaar, dus ik ben er zelf ook maar niet aan begonnen.

Er is toen tijdens die reparatie wel een nieuwe batterij ingegaan voor die memoryfunctie. Ik heb er nu zelf een andere in gedaan, maar het zou kunnen dat die ook niet helemaal goed is. Ik zal een gloednieuwe kopen en kijken of dat werkt. Op zich zijn die 2032-batterijen wel duurzaam toch? Is toch niet na 3 jaar leeg?
 
Hi Philip

Normaal gezien gaan CR2032's veel langer mee idd.
Probeer mss eentje van een ander (A-)merk?

==> er lijkt wel iets anders aan de gang denk ik zo ..

Wat betreft het inladen van de presets, dat is NIET eenvoudig inderdaad, de JP6 staat hier bekend voor.
Ik heb er een handleiding voor geschreven op Gearslutz:

https://www.gearslutz.com/board/elec...ing-ff800.html

Veel succes iig!
 
Laatst gewijzigd:
Hoi Emanuel, bedankt voor de link. Ik zal het eens gaan proberen.

Net een Duracel batterij gekocht. Het probleem blijft. Wat ook raar is: ik sla een geluid op in A1 en dan zijn alle andere banken ook meteen met dat geluid gevuld, maar gaat in veel gevallen wel ineens de arpeggiator aan de gang.... vreemd!
 
Volgens mij moet de de batterij die erin zit en geen CR2032 is, ook jaren meekunnen. In ieder geval meer dan drie jaar.
Ik heb met mijn Europa mod ook dit soort problemen gehad waardoor ik niet weet of dit zou kunnen helpen maar wat er toen geadviseerd en gedaan is, is het volgende. Maak een nieuwe sound, sla die op in de A1 geheugenlocatie, die dan vervolgens doorkopieëren naar andere geheugenplaatsen. Daarna die nieuwe patch op op volgende locatie aanspreken en bewerken en opnieuw opslaan.
Misschien dat het werkt. Succes!
 
Ja maar op het moment dat ik het geluid bewerk en opsla op een andere locatie, is het oude geluid weg en zijn alle opslaglocaties gevuld met het nieuwe geluid. Dus jouw methode werkt niet ben ik bang.

Ik vind die aperggio die ineens gaat werken ook wel heel raar eerlijk gezegd.
 
Het zou kunnen dat de eprom(s) hun data langzaam aan het verliezen zijn. Het wordt aangeraden deze een keer te verversen(overschrijven) bij oud spul. (uitlezen en overschrijven is meestal al voldoende)
Zulke vage bugs zijn vaak lastig te traceren. Ik hoop dat je het krijgt opgelost.
 
Even gegoogeld op eprom, want ik ben muzikant, geen elektrotechnicus. Lijkt me een lastige klus, die dingen wissen en opnieuw programmeren, of valt dat mee? Het verstandigst lijkt me hem bij een reparateur brengen, maar daar komt dan weer een vervelend kostenplaatje bij...
 
Eprom's wissen en programmeren is vrij eenvoudig en hoeft niet veel te kosten, alleen dan nog geen garantie dat jouw probleem dan opgelost is.
 
Misschien Marc contacteren. Het is nu 3 jaar geleden en wellicht heeft hij nu wel een idee wat het wel kan zijn.
 
Het was in 2015, oktober, november. Mijn naam is Hans Fledderus.

Ondertussen heb ik contact met iemand die de eproms gaat vervangen. Hopelijk werkt dat...
 
Philip --> Hans, Ah! JA, jou kan ik vinden. Maar wacht eens even: van jou mocht ik destijds niet te lang proberen om de presets in te laden. Dat kan soms problemen geven en eventueel waren de bestanden niet jofel zoals toen reeds werd geopperd (maar niet kon/mocht worden uitgezocht). De batttery backup was toen - naast andere reparaties - wel OK en bewezen dat dat zo was. Hoe het ook zij: veel succes ermee, maar pas op met het niet willen beschikbaar stellen van gelden voor een deugelijk oplossing. Het hebben van een JP-6 kost nu eenmaal van tijd tot tijd middelen.
 
Back
Top