Zit hier iemand die een PCB kan ontwerpen?

Emanuel23

Ouwe rot
Lid sinds
22 mei 2010
Berichten
735
Locatie
Gent, België
Niet zeker of dit de juiste plaats is om dit te posten?
---

We zijn op zoek naar een genie die PCB's kan ontwerpen in bv. EasyEDA of dergelijke.

Concreet gaat het om een 6-tal PCB's van telkens eenvoudige circuits, waarvan de componenten al grotendeels gekend zijn.
Deze PCB's vormen de basis van onze super coole modulaire MIDI controller.

We zoeken iemand met professionele ervaring, of iemand die hetzelfde kan opbrengen via bakken motivatie en leertalent.
Het idee is dat de PCB's door een externe firma geproduceerd worden, dus de persoon die we zoeken moet dit PCB proces van naald tot draad kunnen opvolgen.

Er zal mogelijks wat handwerk aan te pas komen; kunnen solderen is een must.
Andere basis vereisten: precies werk, goeie communicatie.

Een creatieveling met kennis van analoge synth circuits en/of aspiratie hierin heeft een stapje voor.
We hebben namelijk grotere plannen die verder gaan dan de Midi controller.

Liefst een persoon uit België regio Kortrijk / Gent of niet te ver wonend in Nederland vanuit Gent gezien.
Ben jij de techneut die we zoeken? PM me.

www.dunshield.com
 
Er zijn hier genoeg mensen die dat kunnen.
Kan je wat schema's laten zien van wat je vertaald wil hebben?
 
Ik kijk uit naar die pianodesk, zo te zien moet er je CS-80 op komen!

(de Matrix 12 gaat er wel afglijden ;) )
 
Er zijn hier genoeg mensen die dat kunnen.
Kan je wat schema's laten zien van wat je vertaald wil hebben?

Daar is het nog te vroeg voor .. plus ik ga de schema's hier niet zomaar publiceren ;-)
Het wordt waarschijnlijk Arduino based, waarbij de Arduino al of niet volledig geïntegreerd / embedded wordt op het main bord.

Ik kijk uit naar die pianodesk, zo te zien moet er je CS-80 op komen!

(de Matrix 12 gaat er wel afglijden ;) )

Haha :) ja er komt een boordje vooraan op de plateau voor de Matrix 12, had ik nog niet getekend.
De pianodesk en het synth rek zijn 2 verschillende producten trouwens; de CS 60 komt op het synth rek te staan, en daarnaast komt de pianodesk.
 
het is dat synthrek dan dat ik interesse in heb,ik heb zoiets gelijkaardig samengesteld met Jaspers buizen maar heb nog 1 nodig waar een 50kg synth op moet,nu staat die op een Z stand en ik kan er niets boven plaatsen of ik moet weer vanalles customizen
 
het is dat synthrek dan dat ik interesse in heb,ik heb zoiets gelijkaardig samengesteld met Jaspers buizen maar heb nog 1 nodig waar een 50kg synth op moet,nu staat die op een Z stand en ik kan er niets boven plaatsen of ik moet weer vanalles customizen

Je kan me altijd een seintje geven via PM van wat je precies in gedachten hebt.
Ons synth rek is modulair, en 50 kilogram is peanuts ervoor ;-)
 
.. plus ik ga de schema's hier niet zomaar publiceren ;-)

Ohhhh, geheimen, tssk, nou, praat eens met een Neways in Eindhoven die kunnen je dan prima verder helpen, 100-150 euro per uur of zo, schat ik. Wel een NDA laten ondertekenen, je weet nooit, voor je het weet gaan ze er met je miljoenenbusiness vandoor. :D
 
Het wordt waarschijnlijk Arduino based, waarbij de Arduino al of niet volledig geïntegreerd / embedded wordt op het main bord.

Waarom niet gewoon een atmega chipje er in zetten? Arduino lijkt me volledig overbodig voor een uiteindelijk product.
 
Waarom niet gewoon een atmega chipje er in zetten? Arduino lijkt me volledig overbodig voor een uiteindelijk product.

Klopt, ik ben ook die richting aan het inslaan ondertussen. Geen idee echter hoe dat dan vertaalt naar programmering.
 
Ohhhh, geheimen, tssk, nou, praat eens met een Neways in Eindhoven die kunnen je dan prima verder helpen, 100-150 euro per uur of zo, schat ik. Wel een NDA laten ondertekenen, je weet nooit, voor je het weet gaan ze er met je miljoenenbusiness vandoor. :D

Haha, ok thx vr de tip. Dat is ver boven het budget wel.
 
Check trouwens wel even hoe het zit met de rechten als je de arduino libraries wilt gaan gebruiken e.d., dat mag namelijk niet zomaar.
Misschien ook handig om je budget er bij te vermelden, als 100e per uur ver boven het budget ligt kan ik me voorstellen dat het misschien handiger is een vriend van een vriend te zoeken en er bij te betrekken ipv uit te besteden. Lijkt me niet dat er veel mensen PCBs voor je willen ontwerpen voor commerciele doeleinden & voor lage bedragen.
 
Check trouwens wel even hoe het zit met de rechten als je de arduino libraries wilt gaan gebruiken e.d., dat mag namelijk niet zomaar.
Misschien ook handig om je budget er bij te vermelden, als 100e per uur ver boven het budget ligt kan ik me voorstellen dat het misschien handiger is een vriend van een vriend te zoeken en er bij te betrekken ipv uit te besteden. Lijkt me niet dat er veel mensen PCBs voor je willen ontwerpen voor commerciele doeleinden & voor lage bedragen.

Goeie tip van die Arduino library, thanks Quirk, daar was ik nog niet van op de hoogte.
Het zou minimum een ARM chip worden m.a.w. van de Arduino Due lijn, want de Uno biedt niet voldoende io.

Ik vond ondertussen reeds pro PCB ontwerpers met jaren ervaring vanaf € 50 ex btw.
Prijs is niet de enigste factor natuurlijk, ik zoek vooral ook een collega synth / midi fanaat.

==> PS hoe goedkoper deze dienst kan, hoe goedkoper het uiteindelijke product wordt ;-)
MAAR ik geef liever een duit extra uit voor een perfect ontwerp, dat moet ook gezegd.
 
Hoe veel i/o heb je nodig dat een uno niet voldoende is als ik vragen mag?

Ja goeie vraag, en het antwoord is niet eenvoudig.

Het is dus een modulair systeem; gemiddeld heeft elke module, naast de ground en power, een 5 tal pinnen in gebruik; doorgaans 4 digitale en 1 analoge.
Er zijn ook geavanceerde modules met 9 digitale pinnen en 1 analoge.

Een setup van bv. 4 standaard en 2 geavanceerde modules vraagt 34 digitale en 6 analoge pinnen.

Deze modules moeten vrij te kiezen zijn door de gebruikers, dus van meet af aan moeten we reservaties leggen op de pinnen, en deze groeperen in headers.
Dat laat gebruikers toe uit te breiden naar wens, en de modules te verbinden onderling via ribbon kabels, plug and play.

Dus zelfs al worden de mogelijkheden slechts gedeeltelijk benut door de gebruiker, de mogelijkheden moeten er zijn.

Dan is er nog het gegeven van de ISP- en I²C-bus voor de OLED's / LCD's, en andere mogelijke extensies.
Het wordt niet zomaar een midi controller dus; we experimenteren ook met DAW controle, encoders, OSC, en meer.
 
Met bv shift registers kom je een heel eind, denk eerder dat het probleem de snelheid van de processor gaat worden. :D Succes!

Yess die uitdaging is zeker van de partij, ben ik me van bewust.
Je bent goed op de hoogte, thx voor de conversatie en tips :okdan:
 
Ben wel benieuwd naar die modulaire MIDI controller.

Hoi - dit staat nog steeds op de to do list!

Er waren andere prioriteiten de afgelopen paar jaar, maar hier komt gevolg op.

Vooral bezig nu met mn studiodesk en synthrek ontwerp .. het is een heuse familie aan designs en plannen die in mn hoofd zitten, en die gaan gemanifesteerd worden.
De midi controllers zijn daar een belangrijk onderdeel in.

Dank voor je bericht iig! Blij te zien dat er interesse is buiten mijn eigen passie hiervoor.

Ik hoop dit snel op te volgen met wat meer concrete info.
 
Back
Top